برگزاری نشست هم اندیشی روحانیون فعال فرهنگی، مداحان و مسئولان هیات های استان یزد

خبرگزاری شبستان: نشست هم اندیشی روحانیون فعال فرهنگی، مداحان و مسئولان هیات های استان یزد با حضور امینی معاون ستاد امر به معروف کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، نشست هم اندیشی روحانیون فعال فرهنگی، مداحان و مسئولان هیات های استان یزد روز گذشته ( 26 شهریور) با حضور حسینی امینی معاون ستاد امر به معروف کشور برگزار شد.

 

سید مهدی امینی، معاون مردم بر دولت و مردم ستاد امر به معروف کشور با تبیین قانون حمایت از آمران به معروف و حوزه های تحت پوشش معاونت مردم به دولت ومردم به معرفی وظایف مدیریت مساجد حوزه های علمیه وهیات های مذهبی پرداخت و شیوه تشکیل شوراهای این مدیریت را معرفی کرد و گفت: طبق آیین نامه اجرایی باید تلاش کنیم گروه های طلایه دار امر به معروف در مساجد، هیات ها، کانون های فرهنگی و سایر تشکل های مردمی راه اندازی شود.

 

وی افزود : حوزه مساجد عام ترین حوزه در تشکیل ابن گروه هاست چون مخاطبان تمامی حوزه های اداری قضایی و مردمی در مسجد حضور می یابند.

 

وی با اشاره به  آیین نامه اجرایی در مورد شیوه تشکیل وکارکرد شورا های امر به معروف اشاره و به تبیین اختیار شوراها برای اجرای ماده ۶۶ قانون آیین دادرسی کیفری پرداخت.

 

وی ادامه داد: امیدواریم در ماه محرم به همت روحانیون، مداحان و هیات های مذهبی به تعداد قابل قبول گروه های طلایه دار تشکیل شود.

 

امینی به تبیین فرایند تشکیل گروه های امر به معروف و آموزش این افراد به عنوان مقدمه فعالیت گروه ها پرداخت.

 

حجت الاسلام نجیمی مسئول جبهه فرهنگی استان به ضرورت حمایت قاطع قانونی از آمران از سوی مراکز نظامی وقضایی پرداخت و به روحیه جوانان متدین برای اجرای این فریضه و ضرورت اطلاع رسانی به آنها اشاره کرد.

 

نجیمی پیشنهاد داد کارگروهی برای تبیین واجرای این مهم وضرورت ایجاد دغدغه در ذهن متدینین و فعالان فرهنگی ومذهبی تشکیل شود.

 

وی به ظرفیت مبلغین در ارائه مباحث کارشناسی در صدا وسیما و استفاده از سایر زیر ساخت های تبلیغی ورسانه ای استان در تبیین فریضتین و معرفی شوراها اشاره کرد.

کد خبر 656291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha