کارگروه هنر، رسانه و فناوری در اهواز تشکیل شد

خبرگزاری شبستان: کارگروه هنر، رسانه و فناوری امور بانوان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر با موضوع عفاف و حجاب، امروز (۲۵ شهریور) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، امروز (25 شهریور) در کارگروه هنر، رسانه و فناوری امور بانوان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: بحث حجاب و عفاف از دیرباز در فرهنگ ایرانی بسیار اهمیت داشته و این را می توان در اشعار شاعران مشاهده کرد.

 

وی با بیان اینکه در قرآن هم آیات بسیاری با موضوع عفاف و حجاب وجود دارد که نشان دهنده اهمیت این موضوع در دین مبین اسلام و جامعه اسلامی است، افزود: با پیروی انقلاب اسلامی موضوع عفاف و حجاب مورد توجه قرار گرفت و امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر آن دارند.

 

جوروند، تصریح کرد: متاسفانه با توجه به اینکه در کشوری انقلابی و اسلامی زندگی می کنیم و علیرغم تلاش های بسیاری که صورت گرفته، ولی وضعیت حجاب آنطور که شایسته است در جامعه مشاهده نمی شود و باید دید کجای کار ایراد دارد و در جهت رفع و چاره اندیشی آن گام برداریم.

 

وی اضافه کرد: کارگروه هنر، رسانه و فناوری ستاد امر به معروف و نهی از منکر که مسئولیت آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده، امروز فعالیت خود را آغاز کرده و بنا را بر این گذاشته که در حوزه فرهنگی و هنری برنامه هایی را با ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دیگر زیرمجموعه ها تولید کنیم تا بتوانیم موضوع حجاب را در جامعه تسری بیشتری بدهیم.

 

وی عنوان کرد: موضوع عفاف و حجاب امری مهم بوده و بیان آن با زبان فرهنگ و هنر و کارشناسانه بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل بنا گذاشته شد که بتوانیم از این به بعد در حوزه های مختلف هنری همچون تئاتر، شعر، هنرهای تجسمی و هر آنچه که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند در این حوزه حرکت کند، فعالیت کنیم.

 

همچنین فردوس مجدیان مدیرکل امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، به اهداف تشکیل این کارگروه پرداخت و اذعان داشت: در راستای اجرای برنامه های ابلاغی اداره کل امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان با موضوع انتشار مستمر مقالات و مطالب مرتبط با فریضتین در نشریات، سایت ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی موضوعاتی مورد توجه قرار گرفت.

 

وی اظهار کرد: این موضوعات شامل فرزندآوری، تحکیم خانواده، نقش زنان در احیای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در بین اعضای خانواده، راه های نوین ترویج عفاف و حجاب در جامعه و نقش زنان در رابطه با اقتصاد مقاومتی هستند.

 

وی با بیان اینکه باید 12 مقاله با موضوعات ذکر شده که در سایت ها و نشریات استان منتشر شده به تهران ارسال شود و پس از بررسی به مقلات برتر جوایزی اهدا می شود، ابراز کرد: رسانه ها در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر می توانند نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری را ایفا کنند.

 

رضا علیجانی، رئیس خانه مطبوعات خوزستان، هم بیان کرد: برای انتشار مقالات با موضوعات امرو به معروف و نهی از منکر پیشنهاد می شود که از سوی این کارگروه و با همکایر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و خانه مطبوعات استان، فراخوان مقاله اعلام شود تا فعالیت بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

 

در این جلسه نمایندگان کانون های مساجد استان، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و استانداری به بیان نظرات خود در رابطه با چگونگی ترویج عفاف و حجاب در جامعه پرداختند.

 

کد خبر 655871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha