رسیدن به بالاترین مراتب تربیتی در پناه خداوند ممکن است

خبرگزاری شبستان: آیت‌الله قرهی گفت: خداوند بهترین پناهی است که انسان به وسیله آن می‌تواند به بالاترین مراتب تربیتی برسد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در جلسه تفسیر سوره ناس؛ که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ما انسان‌ها برای بندگی الهی باید به خداوند پناهنده شویم.

وی افزود: خداوند انسان را اشرف مخلوقات خود قرار داده است که برای رسیدن به سعادت واقعی باید بندگی او را داشته باشد، در مسیر بندگی شیاطین جن و انس برای انسان دام هایی را قرار می‌دهند که برای رهایی از آن باید به خداوند پناه برده و از او یاری طلبید.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: در سوره ناس به شیاطین جنی و انسی اشاره شده است که با نفوذ به درون انسان آنها را وسوسه کرده و از مسیر حق گمراه می‌کنند زمانی که انسان وسیله دست شیطان شد حتی نسبت به خود نیز دشمنی می‌کند، بر همین اساس خداوند در سوره ناس می‌فرماید از شر جن و انس به خداوند پناه ببرید.

آیت‌الله قرهی با بیان اینکه خداوند بهترین پناهی است که  انسان به وسیله آن می‌تواند به بالاترین مراتب تربیتی برسد، ابراز کرد: برای رسیدن به این مقام باید از چشم، گوش و دهان که مدخل‌های ورودی حرام است مراقبت کرد چراکه شیاطین همواره در کمین هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محبت اهل‌بیت(ع) از جمله بهترین عوامل است که قلب انسان را به سوی خداوند متوجه کرده و از شیاطین دور می‌کند.

 

کد خبر 656472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha