کاری که  بانوان کرمانی در قدرشناسی  از  مرزبانان جان برکف سراوان انجام دادند

خبرگزاری شبستان: بانوان پایگاه و کانون نور ولایت حوزه الزهراءسلام الله علیها ناحیه حضرت رسول صلی الله علیه وآله در شهرک ولایت کرمان در طول سال فعالیت های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری اجرا می کنند و در این مسیر، رویکرد ثابت ایشان ترویج فرهنگ ایثار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، بانوان پایگاه و کانون نور ولایت حوزه الزهراءسلام الله علیها ناحیه حضرت رسول صلی الله علیه وآله در شهرک ولایت کرمان در طول سال فعالیت های متعدد و متنوع فرهنگی و هنری اجرا می کنند و در این مسیر، رویکرد ثابت ایشان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

 

شهید نیکورز، فرمانده پایگاه معتقد است که شیعه بودن را باید در عمل نشان داد و در این باره به حدیثی از امام رضاعلیه السلام استناد می کند که حاکی از تفاوت میان شیعه و محب دارد؛ برای همین است که همیشه دغدغه کار دارد تا حرف و شعار.

 

اجرای طرح جوانه های صالحین با شعار محوری قرآن و نماز و با موضوعات: آموزش نماز، قرائت نماز، حفظ داستان، امربه معروف و نهی از منکر، سبک زندگی اسلامی، تفسیر نهج البلاغه، حضور در مراسم تشییع شهدای گمنام، دیدار با خانواده شهدا، گرامیداشت مناسبت ها و... از جمله دهها برنامه ای است که در این پایگاه اجرا می شود.

 

 

 

برپایی نمایشگاه های اقتصادمقاومتی، آموزش هنرهای دستی و برگزاری کلاس های هنری از اقداماتی است که در راستای رونق مشاغل خانگی توسط این پایگاه برگزار می شود و از این طریق عده ای از بانوان، به اقتصاد خانواده خود کمک می کنند.

 

یکی از اقدامات خوب این پایگاه برپایی ایستگاه صلواتی و عرضه کتاب هایی با موضوع حجاب و پایداری خانواده در دو نقطه پرتردد شهر است؛  ایجاد شبکه فضای مجازی با عنوان «عماران ولایت» راه اندازی یک گردان سایبری از هیئت اندیشه ورزان به عنوان «۵۰ بانو» با هدف تأسی به بانوان برجسته دوران ظهور و فعالیت با رویکرد «آتش به اختیارِ من» از دیگر فعالیت های قابل ذکر این پایگاه است.

 

 

این کانون که از یادکرد شهدا و رزمندگان غافل نبوده و نیست؛ هر از گاهی فعالیت شاخصی در این راستا انجام می دهد از جمله اینکه سال گذشته اقدام به جمع آوری و بسته بندی اقلام اهدایی برای مدافعان حرم کرد و امسال در ابتکاری بی نظیر و اقدایم خالصانه بسته های خوراکی برای مرزبانان سراوان ارسال کردند.

 

نیکورز در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمان می گوید: اگر ما تابستان را با کولر و هوای خنک می گذرانیم اما عده ای زیر آفتاب و در مرزها برای امنیت ما کار می کنند و از اینکه شب ها راحت می خوابیدم عذاب وجدان داشتم که در برابر این حق بزرگی که مرزبانان بر گردن ما دارند چه می شود کرد؟

 

وی افزود: خوهران بسیجی پایگاه نورولایت با بسته بندی خشکبار و داروهای سنتی برای فرزندان اسلام، خواستند به مرزبانان بگویند به فکرتان هستیم.

 

فرمانده پایگاه نور ولایت به اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان که اخیراً انجام شد هم اشاره و تصریح می کند: در اردوهای جهادی ۱۶۸ عروسک برای بچه های زهکلوت بافتیم و هم اینکه لبخندی بر لبان این بچه ها بنشیند برای ما کافی است.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 656631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha