نباید از دین چهره ای هولناک ساخت/ فهم و آگاهی کامل از دین، جلوه ایمان است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارداشت: دین اسلام بسیار سهل و آسان است از این ‌رو نباید از دین چهره‌ای هولناک برای مردم بسازیم تا مردم از داخل شدن به حریم آن واهمه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز چهارشنبه در نشست ائمه جمعه استان، اظهارداشت: دین اسلام بسیار سهل و آسان است؛ از این ‌رو نباید از دین چهره‌ای هولناک برای مردم بسازیم تا مردم از داخل شدن به حریم آن واهمه داشته باشند.


وی با بیان اینکه خداوند برای انسان زینت‌هایی قرار داده که برخی از آن‌ها موقتی و برخی دیگر پایدار هستند، افزود: از جمله زینت‌های موقتی که خداوند به انسان عطا کرده، مال و فرزند است؛ به همین دلیل همه باید در مورد این دو زینت بسیار حساس باشند و آن‌ها را در راه خدا صرف کنند.


حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: از زینت‌های پایدار می‌توان به باقیات‌الصالحات اشاره کرده که هم در دنیا و هم در آخرت می‌تواند راهگشای انسان باشد.


امام جمعه بجنورد اضافه کرد: امام صادق (ع) در حدیثی می‌فرماید: «من زینِ الایمان الفقه و من زین الفقه الحلمُ و من زین الحلم الرفقُ و من زین الرفق اللینُ و من زین اللین السهولهُ» زینت ایمان فهم دین، زینت فقه حلم و بردباری، زینت بردباری مدارا کردن، زینت مدارا کردن نرم‌خویی و زینت نرم‌خویی آسان‌گیری است.


نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: طبق این حدیث باید هر مسلمان مؤمنی نسبت به مسائل دینی خود آگاهی کافی داشته باشد که این آگاهی تنها مختص به احکام شرعی نبوده و باید در همه زمینه‌ها فهم و آگاهی لازم را کسب کند.


وی افزود: بنا بر قول امام صادق (ع) جلوه ایمان هر مسلمانی، فهم و آگاهی کامل او از دین است و اگر آگاهی کافی در زمینه‌های مختلف نداشته باشد زیبایی دینش تجلی پیدا نمی‌کند.


استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بر اساس حدیث فوق آسان‌گیری و بیان آسان مباحث دینی برای مردم ضروری است؛ زیرا اگر مطالب دین به‌صورت سخت و طاقت‌فرسا برای مردم بیان شود، آنها از دین ‌گریزان خواهند شد.


رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: علمای دین باید به نحوی احکام دین مبین اسلام را بیان کنند تا برای افراد ملموس باشد.


وی تصریح کرد: کار کردن و مولد بودن هیچ‌گاه مقابل دین‌داری نیست و با کمی دقت می‌توان فهمید دین‌داری و عبادات روزانه کمترین وقت را در طول روز به خود اختصاص می‌دهد و تأثیر سوء بر امور روزانه انسان ندارد.


 

 

کد خبر 657030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha