امر به معروف و نهی از منکر باید در رأس تبلیغ مبلغان دینی باشد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: وظیفه داریم در راس تبلیغ خود اراده و تصمیم امام حسین (ع) را به مردم بازگو کنیم و اینگونه معنی امر به معروف و نهی از منکر هم روشن می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی پیش از ظهر امروز (30 شهریور) در همایش طلایه داران تبلیغ که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامي قزوین برگزار شد، بیان کرد: از خداوند متعال می خواهيم حرکت ارزشمند و عظیم مبلغان در سطح کشور و در دیگر کشورها با توفیقات جدی و نهایت فایده همراه باشد.

 

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم مبلغ رسالت الهی باشیم و به غیر از این نيانديشم چرا که عزت و آبرو در دست خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: وقتی در بحث تبلیغ وارد نگاه دینی می شویم برجسته ترین و معروف ترین واژه تبلیغ از کلام خداوند خطاب به رسول گرامی اسلام است مبنی بر اینکه هیچ کاری نکردید اگر امر ولایت و امامت را مطرح نکنید و اگر این قلب به تپش نیاید چشم، گوش و دست جنازه ای بیش نیستند.

 

وی اعلام کرد: در کربلا 2 جنس نماز دیده می شود یک نماز که چندین هزار نفر می خواندند و یک نماز را هم امام حسین (ع) و یارانش اقامه می کردند که این نماز با امام و ولی اقامه شد و در واقع مرتبط با آنچه است که خداوند طراحی کردند.

 

حجت الاسلام عابدینی تأکید کرد: غدیر عصاره زحمات همه انبیا تا زمان رسول گرامي اسلام و یا تا پایان عمر ایشان است و میراث گذشتگان در غدیر آمده است و همانطور که رسول گرامی اسلام اگر دعوت به ولایت و امامت امام علی (ع) را مطرح نمی کرد، رنج ها و سختی های حضرت هیچ می شد، در امر تبلیغ هم ما باید به ولایت و امامت اهل بیت عصمت و طهارت که به ولایت خدا ختم می شود توجه کنیم و در غیبت هم ولی فقیه استمرار همان ولایتی است که قرآن مطرح کرده است.

 

وی گفت: باید دقت کرده و بدانیم حُر در کربلا يک کار کرد و آن اینکه امامش را تغییر داد و جهنم را به بهشت تبدیل کرد و هلاکت به حیات طیبه مبدل شد و ما باید این موضوع که مدنظر امام حسین (ع) بود و جایگاه دینی دارد را مورد توجه قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوع مهم دیگری است و وظیفه داریم در راس تبلیغ خود اراده و تصمیم امام حسین (ع) را به مردم بازگو کنیم و اینگونه معنی امر به معروف و نهی از منکر هم روشن می شود.

 

وی با اشاره به لزوم توجه مبلغان دینی به ترویج امر به معروف و نهی از منکر توضیح داد: در حديثي آمده است هر که امر به معروف و نهی از منکر را یاری کند خداوند او را به عزت می رساند و اگر کسی این امر را نادیده بگیرد خداوند این آدم را خوار می کند.

 

حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد: حق مداری کار امام حسین بود و باید بیان شود و باید هر جا هستیم در جبهه حق مبارزه کرده و حامی حق بوده و همنوا با رهبرمان مدافع حق باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: دنیاپرستی آفتی است که برخی دچار آن هستند و غیبت ها، رقابت برای پست و مقام، اختلاس ها به دلیل دنیا پرستی است و ربا هم نماد دنیاپرستی است که باید این موضوع هم برای مردم تبیین شده و یادآوری شود خمس و زکات شان را پرداخت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان یادآور شد: لازم است مسائل روز را برای مردم بیان کنید و از اقتدار نظام و لازمه این امر براي مردم گفته و مظلومیت مسلمانان جهان را بگویید و در خصوص اهمیت ولایت مداری و رهبری برای مردم بگوییم و اینکه به دلیل وجود ولایت فقیه دشمنان با وجود اینکه اطراف ما حلقه زده اند نتوانستند به ما نزدیک شوند.

 

کد خبر 657281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha