مبلغان، انفاق و گذشت از مال را ترویج دهند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه، گفت: روحانیون در فعالیت های تبلیغی خود آثار انفاق و گذشت از مال در حل مشکلات جامعه اسلامی را میان مردم تببین کرده و ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حجت الاسلام آیت عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه پنج شنبه(۳۰ شهریور) در گردهمایی طلایه داران تبلیغ در دفتر امام جمعه کرمانشاه، گفت: تمام خطاهایی که از انسان سر می زند به دلیل علاقه به دنیا است.

 

وی افزود: باید به عنوان مبلغان دین پیامبر اکرم(ص) و دین مبین اسلام از مردم بخواهیم که حب دنیا را ترک کرده و از مال خود در راستای تقویت مبانی دینی و کمک به مشکلات دیگران مایه بگذارند.

 

حجت الاسلام عباسیان، با تاکید بر ضرورت تبلیغ و ترویج زکات و صدقه، بیان کرد: مبلغان باید مردم را به انجام واجبات از جمله پرداخت خمس زکات و صدقه تشویق کنند و مردم را به هزینه کردن برای دین عادت دهند.

 

وی اظهار کرد: از مجموعه یک هزار و ۳۰۰ مسجد موجود در استان ۶۸۰ باب در مناطق اهل سنت قرار دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه، ابراز کرد: در مناطق شیعه نشین آمار بسیار اندک است و بسیاری از روستاهای بزرگ واقع در مسجد هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مبلغین باید مردم را نسبت به ساخت مسجد تشویق کنند، ابراز تأسف کرد:با توجه به اینکه در سال جاری هیچ گونه اعتباری از سوی دولت به این امر اختصاص پیدا نکرده است، زمین‌هایی که به منظور ساخت مسجد در نظر گرفته شدند بدون اقدام باقی مانده است.

 

حجت الاسلام عباسیان، با تأکید بر بهره‌گیری از معنویت ماه محرم، ابراز کرد: در ایام محرم روستاهای فاقد مسجد و خانه عالم را به ساخت و تکمیل مساجد ترغیب کنید.

 

وی با بیان اینکه تبلیغ و ترویج دین وظیفه روحانیت است، گفت: فرهنگ ایثار و گذشت از مال را در بین مردم ترویج کنید چراکه اثرات بسیار خوبی در تربیت انسان ها خواهد داشت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، در پایان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی و تردد زائران اربعین حسینی از این از مرز بین المللی در استان کرمانشاه، از مبلغان خواست با تشویق مردم زمینه را برای برپایی موکب هایی برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را فراهم کنند.

 

کد خبر 657343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha