لزوم معرفت نسبت به عمق نهضت حسینی و راهبردهای تحول آفرین محرم

خبرگزاری شبستان: امام جمعه آران و بیدگل گفت: گریه بر امام حسین(ع) و برگزاری سوگواری محرم ضروری است و لازم تر از آن معرفت به سیدالشهدا و قیام او و معرفت نسبت به عمق نهضت حسینی و راهبردهای تحول آفرین محرم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر، ماه محرم را ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) خواند و گفت: گریه بر امام حسین(ع) و برگزاری سوگواری محرم ضروری است و لازم تر از آن معرفت به سیدالشهدا و قیام او و معرفت نسبت به عمق نهضت حسینی و راهبردهای تحول آفرین محرم است.

وی افزود: محرم کانون شور همراه با شعور علیه فساد و تباهی و نجات بخش توده مستضعفان و درهم کوبنده پایه های ظلم در سراسر جهان است و از این جهت دشمن با عزاداری و گریه بر مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش مخالف است

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل با اشاره به اینکه سوگواری محرم باید با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار شود، خاطر نشان کرد: عزاداری سیدالشهدا (ع) دارای یک هویتی است که ما هنوز نتوانسته ایم به صورت کامل آن را کشف کنیم.

آیت الله موسوی خطاب به هیات های عزاداری، مادحین و سخنرانان برنامه های سوگواری محرم تأکید کرد:  عزاداری ها نباید به پیرایه ها و خرافات آمیخته شود، لذا با دقت و حساسیت ویژه ای از آفات و آسیب های شکلی و محتوایی که عزاداری ها را تهدید می کند اجتناب شود.

وی با اشاره به نامگذاری هفته نخست ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: وجه تسمیه این نامگذاری این است که سید الشهدا در وصیتنامه خود به محمد حنفیه فلسفه و ماهیت قیام خود را احیای فریضتین معرفی کرد، بر همین اساس شیعه نباید در این زمینه بی تفاوت باشد.

خطیب جمعه آران و بیدگل در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: در 8 سال دفاع مقدس با وحدت و انسجام در برابر جبهه استکبار ایستادیم و توانستیم آرمان های نظام اسلامی را تثبیت و آن را به دنیا عرضه کنیم و امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار است.

آیت الله موسوی افزود: دفاع مقدس، در بطن خود یک سری پیام، دستاورد و عبرت هایی را دارد که باید در جامعه و مجامع عمومی بررسی شود و تاریخ انقلاب به هر شکلی ثبت و ضبط و به نسل های آینده منتقل شود.

امام جمعه آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش به سخنان اخیر رئیس جمهور امریکا که برجام را مایه شرمساری این کشور می داند، اشاره کرد و گفت:. آنچه مایه شرم و خجالت برای امریکاست، رئیس جمهور نادان و مغروری است که با ادبیات امروزی جهان بیگانه است.

آیت الله موسوی افزود: برجام توافق نامه بین ایران و امریکا نیست، بلکه چند جانبه و تایید شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل است و اصل این توافقنامه علیرغم برخی نقایص مورد قبول دنیا واقع شده است و امریکا به تنهایی نمی تواند آن را نقض کند.

وی به بخش دیگری از سخنان ترامپ که ایران را عامل هرج و مرج دانسته اشاره کرد و اظهار داشت: همه دنیا می داند خشونت و هرج و مرج توسط امریکا و صهیونیست صادر می شود و هر جای دنیا خشونتی هست، دست مرئی و نامرئی دولت امریکا آن را کارگردانی می کند.

امام جمعه آران و بیدگل در ادامه تاکید کرد: امریکا تصور می کند ایران بخاطر منافع اقتصادی از برجام کوتاه خواهد آمد، در حالی که این خیال باطل است و امریکا ضعیف تر از آن است که برای ایران خطر جدی ایجاد کند.

موسوی افزود: ایران قصد خروج از تعهد خود را ندارد اما اگر امریکا از برجام خارج شود، به همان میزان ما از تعهدات خود در برجام خارج خواهیم شد.

کد خبر 657497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha