اقامه نماز اول وقت؛ مهمترین ویژگی در سبک زندگی عاشوراییان

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نماز مدیریت بحران‌هاست، گفت: اقامه نماز اول وقت، پیام مهم عاشورا و سبک زندگی عاشوراییان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، یکشنبه شب در هیات ثارالله مسجدالهادی(ع) با تاکید براینکه نماز ستون دین است، گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا این چهار عمل "نماز، انس با قرآن، دعا و استغفار" را انجام دادند که از آن می توان به "سبک زندگی در شب عاشورا" یا "مدیریت بحران ها " نام برد.

وی افزود: در تمام سختی‌ها آنچه راه گشا و حلال مشکلات انسان اهتمام داشتن به نماز اول وقت است. موانع با نماز سریع تر مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه نماز وسیله‌ای برای انس انسان با خدای متعال است، ابراز کرد:  کسی که نماز در زندگی اش نباشد مضطرب بوده و در تشویش خاطر به سر می‌برد. انسان به واسطه نماز می‌تواند به مقام خشیت دست یابد و تکبر و غرور را از وجود خود نابود کند.

این خطیب مشهور با استناد به به روایتی در باب اهمیت نماز، گفت: امام باقر(ع) می‌فرمایند: نمازت را سبک نشمار‌ هر کاری را که بر نماز مقدر کردی، آن کار نتیجه نمی‌دهد؛ همچنین پیامبر اکرم(ص) فرمودند: کسی که نماز را سبک بشمارد، از ما نیست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شفاعت اهل بیت(ع) شامل کسانی که نماز را سبک بشمارند، نمی‌شود، عنوان کرد: هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی‌زند. ️امیر المومنان علی(ع) به فرماندارشان در نامه‌ای می فرمایند: بهترین وقت خود را به نماز اختصاص دهید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) شب و ظهر عاشورا را به نماز اختصاص دادند و این نشان از اهمیت نماز دارد.

کد خبر 658047

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha