محرم ماه همه ارزش ها/گفتمان اولیه ما مذاکره مودبانه با جهان کفر و جهان اسلام است

خبرگزاری شبستان: خطیب نماز جمعه سنگر با بیان اینکه ماه محرم، ماه همه ارزش ها است، گفت: امام حسین علیه السلام فقط یک ارزش خاص را در کربلا تحقق نبخشید بلکه همه ارزش ها، از جمله اخلاص را تحقق بخشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام کمال تجدد،  امام جمعه سنگر امروز(۳۱ شهریور) در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرا رسیدن ماه حزن و اندوه محرم، با بیان اینکه چرا امام حسین علیه السلام این همه حرارت دارد، اظهار کرد: بخاطر اینکه تمام کارهایش برای خدا بود و شرکی به خدا پیدا نکرد.

وی با تاکید بر اینکه ماه محرم، ماه همه ارزش ها است، بیان کرد: امام حسین علیه السلام فقط یک ارزش خاص را در کربلا تحقق نبخشید بلکه همه ارزش ها، از جمله اخلاص را تحقق بخشید.

حجت الاسلام تجدد گفت: شهدای ما هم که ماندگار شدند در هشت سال دفاع مقدس و در ادامه شهدای مدافعین حرم گام هایشان برای رضای خدا بود.

وی تصریح کرد: ما در این هفته دفاع مقدس اعلام می کنیم تا اسراییل را نابود نکند از پای نخواهد نشست.

حجت الاسلام تجدد در ادامه با قدردانی از سخنان بسیار متفکرانه رییس جمهوری ایران در سازمان ملل، افزود:  رییس جمهور «اعتدال» را در آنجا خیلی زیبا توضیح دادند و گفتند«اعتدال به معنای انزوا طلبی، فاصله گرفتن از دنیا نیست» .

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد که فرمودند« دنبال این باشید که باید با جهان ارتباط باید پیدا کنیم و قرار نیست که با همه جهان بجنگیم اما دنبال این نیستیم که اعتدال به ما بگوید که سرمان را پایین بیاوریم و آنها ما را بزنند چرا که زورگویی های مستکبرین عالم را بر نمی تابیم.

وی با بیان اینکه کسی نباید جرأت کند که به ملت ایران جسارت و اهانت کند، اضافه کرد: امام حسین علیه السلام فرمودند من برای زیبایی های دنیا قیام نکردم بلکه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم.

حجت الاسلام تجدد با اشاره به اینکه آیه جهاد در مدینه نازل شد نه در مکه، بیان کرد: یعنی گفتمان اولیه ما مذاکره مودبانه با جهان کفر و جهان اسلام است اما اگر در مقابل اسلام ناب و در مقابل منطق قرآن اگر تعظیم نکنند ما چهره دیگری به نام جهاد داریم، البته نه جهادی که داعشی ها دارند.

وی اذعان کرد: حقیقت جهاد این نیست که انسان را قبل و یا بعد از مرگش مثله کنیم، یا زن و بچه مردم را کشتن و...

حجت الاسلام تجدد ادامه داد: علت اصلی جنگ امام زمان(عج) با شمشیر این است که وقتی یک جا خمپاره و موشکی خورده شود یقینا هم جنگ آوران و هم زن و بچه ها می میمیرند.

وی خطاب به بمباران های هوایی آمریکاه در منطقه خاورمیانه همچون سوریه، بحرین و عراق و... تصریح  کرد: آیا حفظ و مراقبت از مستضعفان میانمار دفاع از مظلوم است یا دفاع از ظالم است؟

حجت الاسلام تجدد گفت: آمریکا به کسانی که جنایت های بزرگ جهانی را انجام می دهد جایزه می دهند، تا نفت را به او مجانی بدهند، این طرفداری از حقوق بشر است؟.

وی افزود: آمریکا از شما ناراحت و عصبانی است چون شما نگذاشتید آمریکا خاورمیانه جدید دل بخواه خودش را درست کند.
 
حجت الاسلام تجدد بیان کرد: اگر می خواهیم دفاع مقدس ما جاودانه باقی بماند احتیاج به محصلین با فکر و خوش فکر و با استعداد داریم.

وی با بیان اینکه سال تحصیلی آغاز شد، ادامه داد: اگر می خواهید که انسانها دنبال مال و ثروت نباشند و ایثارگرانه و خالصانه جان خود را برای خدا بدهند باید به درس خواندن و تعلیم و تعلم فرزندان خود دقت کنیم.

کد خبر 657508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha