بصیرت افزایی از وظایف مهم روحانیون در ترویج فرهنگ نماز

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه روحانیت نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز دارد، گفت: بیشترین جذب مخاطب به منابری اختصاص دارد که سراسر علم و بصیرت افزایی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سیدمهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه، سوم مهرماه به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در مصلی بزرگ شهرری، گفت: بی دقتی به نماز مهترین ویژگی قاتلان امام حسین(ع) بود.

وی افزود: اگر نماز انسان مورد قبول درگاه احدیت واقع شود به طور قطع ما بقی اعمال او نیز پذیرفته می‌شود.

این خطیب مشهور با بیان اینکه امروز برخی از والدین از کاهل نمازی فرزندانشان شکوه دارند، ابراز کرد: محیط خانواده بیشترین تاثیر را در تربیت فرزندان دارد اگر والدین می‌خواهند فرزندانشان اهل نماز باشند باید ابتدا خود به حلال و حرام دقت کرده و اهل اقامه نماز اول وقت باشند.

حجت الاسلام حائری‌زاده ادامه داد: آنانی که امروز شعار سر می‌دهند و می‌گویند دل انسان باید پاک باشد نیازی به اقامه نماز نیست، خداوند بخشنده و مهربان است، کلامشان سخن شیطان است.

وی با اشاره به اینکه نماز عمل خیر است، عنوان کرد: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: از من نیست کسی که نماز نخواند؛ انسان باید مراقب باشد نمازش قضا نشود کسانی که تا پاسی از شب بیدار می‌مانند و نماز صبح آنان قضا می‌شود نسبت به نماز بی توجه هستند.

این خطیب مشهور با تاکید براینکه سه عامل سبب کاهل نمازی فرزندان می‌شود، گفت: حاکمیت نقش مهمی در ترویج فرهنگ نماز و مبانی دینی دارد زمانی که یک مسؤول سخنش با عملش یکی نباشد تاثیر نامطلوبی بر روی افراد جامعه خواهد داشت.

حجت الاسلام حائری‌زاده با تاکید براینکه روحانیت نقش مهمی می‌تواند در ترویج فرهنگ نماز داشته باشد، تصریح کرد: خطیب و امام جماعت باید فردی باسواد و اهل مطالعه باشد، به روز سخن بگوید و آداب اجتماعی را به درستی رعایت کند، با این شرایط است که می‌تواند بیشترین جذب مخاطب را داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خانواده عامل اصلی در نماز خوان کردن فرزندان است امروز برنامه‌های ماهواره همه در راستای بی دین کردن جوانان انجام می‌شود بنابراین والدین باید بدانند با خرید ماهواره چه چیزی را به خانه می‌آوردند.

کد خبر 658394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha