راز ابتلا و آزمایش رسیدن به رشد و کمال است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه راز امتحان و آزمایش الهی رسیدن مومن به رشد و کمال است، گفت: برخورد آگاهانه با مشکلات و پیروزی‌ها بصیرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، سه شنبه 4 مهرماه در مجلس عزای اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد الهادی(ع) برگزار شد، گفت: مومن در مصائب و شدائد اهل صبر و شکیبایی است.

وی افزود: انسان در مواجهه با سختی‌ها از غفلت و جهالت خارج شده و با توجه به حضرت حق در مسیر هدایت قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه راز بلاها و گرفتاری‌ها برای مومنان رشد و رسیدن به کمال است، اظهار داشت: خداوند انسان‌ را براساس ظرفیتی که دارد به بلا و سختی مبتلا می‌کند و هرگز بیش از توان او را مورد آزمایش قرار نمی‌دهد.

این خطیب مشهور با بیان اینکه برخی افراد در ابتلائات خداوند را مقصر و هنگام پیروزی خود را عامل موفق شدن می‌داند، تصریح کرد: برخورد آگاهانه با مشکلات و پیروزی‌ها بصیرت است.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان با ترک نماز مبتلا به سه آفت تکبر، بخل و حرص می‌شود، گفت: نماز انسان را به رشد می‌رساند، نماز عمود و ستون دین است اگر نماز انسان در قیامت مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد ما بقی اعمال نیز قبول می‌شود. نماز قلب را سیقل داده و انسان را از هرگونه پلیدی نجات می‌دهد.

حجت الاسلام مومنی ازدواج را مایه برکت رزق و روزی دانست و اظهار داشت: ازدواج راهی برای گشایش رزق و روزی است، ازدواج باید در سنین پایین صورت بپذیرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز جوانان با بهانه‌های واهی همچون مطرح کردن مشکلات اقتصادی و سخت‌گیری‌های بیجا از امر ازدواج سرباز می‌زنند در حالی که ازدواج مرتفع کننده بسیاری از مشکلات است.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه خداوند رازق است، عنوان کرد: جوانان باید در انتخاب همسر دقت کنند تا بتوانند یک عمر در کنار هم زندگی سراسر لذت و به دور از سخت گیری داشته باشند.

کد خبر 658602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha