مجلس روضه را دست کم نگیریم/عشق به امام حسین دل را آباد می کند

خبرگزاری شبستان: یک استاد حوزه در همایش لبیک یا حسین( علیه السلام) در رشت، گفت: عشق به امام حسین بهترین نعمت الهی و آباد کنند دلهاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام محمد فرجی اراکی، استاد حوزه امروز ( 1 مهر) در همایش لبیک یا حسین (علیه السلام) در آستان مقدس خواهر امام رشت اظهار کرد: دین اسلام بر پایه محبت است و همه ارکان این دین براساس محبت خداوند به انسان تعبیر می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از نام‌های روز قیامت، روز حسرت است، گفت: انسان باید عمر خود را صرف موضوعی کند تا در روز قیامت جای حسرت برای او نباشد.

 

فرجی اراکی با اشاره به روایتی از امام صادق (علیه السلام) در کتاب کامل الزیارات، اظهار داشت: هر وقت خداوند اراده کند بهترین چیز را دنیا به بنده‌اش عنایت کند، محبت امام حسین (علیه السلام) را به دلش می‌اندازد.

 

 وی خاطرنشان کرد: هر کسی عشق به امام حسین (علیه السلام) در زندگی او ساری و جاریست، خداوند بهترین نعمت را به او داده است.

 

این استاد حوزه ادامه داد: عشق به امام حسین (علیه السلام) بین المللی است و هر کسی از هر مرام و مسلکی و از هر زبانی و ملیتی به عشق امام متصل شد، دلش آباد می‌شود که نمونه کوچکی از آن را در راهپیمایی اربعین می‌بینیم.

 

 وی با بیان اینکه مجلس روضه امام حسین (علیه السلام) را نباید دست کم گرفت گفت: در دوره‌های گذشته واقفان خیر اندیش، وقف‌های بسیاری را برای برگزاری روضه امام حسین (علیه السلام) در مساجد و محافل خانگی داشتند.

 

فرجی اراکی، روضه امام حسین (علیه السلام) را دارای اثرات تربیتی فراوان دانست و اذعان کرد: فداکاری، بخشش، احترام به والدین، عشق به زندگی و فرزندان، اعتقاد به آرمان و علاقه به اسلام از جمله درس‌هایی است که در مکتب امام حسین (علیه السلام) می‌توان آموخت و آموزش داد.

 

این استاد حوزه تاکید کرد: عظمت امام حسین (علیه السلام) تا به حدی است که امام زمان (عجل الله تعالی فرجه شریف) پس از ظهور خودشان را به واسطه این بزرگوار معرفی می‌کنند.

 

گفتنی است این مراسم با مداحی مداحان برجسته شهر رشت به پایان رسید.

 

کد خبر 657784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha