شرط بخشش گناهان پیوند با اهل بیت(ع) است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شرط بخشش گناهان پیوند با اهل بیت(ع) است، گفت: برگزاری عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نشانه پیوند عزاداران با صادقین است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری سیدسالار شهیدان امام حسین(ع) در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: انسان صادق به هیچ وجه مرتکب گناه نمی‌شود.

وی افزود: انسان باید از اموری که غیر از مسیر صادقان است به جد بپرهیزد کند همچنین خداوند در قرآن کریم به مومنان دستور می‌دهد که با صادقان همراه باشید تا سعادتمند شوید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه صادقان اهل بیت(ع) هستند، بیان داشت: ائمه معصومین(ع) خطاب به مردم می‌فرمایند: شما در دنیا با ما باشید تا ما در قیامت با شما باشیم؛ برگزاری عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) نشانه پیوند عزاداران با صادقین است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه ائمه معصومین(ع) بر مظلومیت امام حسین(ع) گریه کرده‌اند، ابراز کرد: گریه عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) نشان از پیوند آنان ائمه معصومین(ع) دارد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: معشوق صادق و عاشق مومن است، خطا و گناه از عاشق سر می‌زند اما این امر هرگز از معصوم صادر نمی‌شود برهیمن اساس امام علی(ع) می‌فرمایند: انسان مومن گاهی مورد لغزش قرار می‌گیرد چرا که معصوم نیست.

وی پیوند با صادقان را عامل آمرزش و پاک شدن گناهان دانست و اظهار داشت: انسان مومن به سبب پیوندی که با ائمه اطهار(ع) دارد هم عملشان قابل قبول و هم گناهانشان قابل بخشش است.

این خطیب مشهور با تاکید براینکه توبه نابود کننده گناهان است، خاطر نشان کرد: هدایت بشر برای کسب روزی حلال و سپس تشویق آنان برای انجام عبادت الهی هدف رسالت انبیا و اولیای الهی بوده است.

کد خبر 657991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha