مبالغات در نهضت امام حسین(ع)، عمدی و برنامه ریزی شده است/تحولات فردی و اجتماعی از برکات قیام حسینی

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت رئیسه موسسه فرهنگی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم)، مهم ترین تحریف نهضت امام حسین(علیه السلام) را نسبت دادن آن به یک ماموریت خصوصی دانست و گفت: مبالغات نهضت حسینی، عمدی و برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام محمود دیانی، عضو هیئت رئیسه و معاون پژوهش و آموزش موسسه فرهنگی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) ساری، امروز (2 مهر) در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) در نماز خانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: قیام امام حسین(علیه السلام) که قریب هزار و 400 سال از آن می گذرد، آثار و برکات فروانی از خود ساطع کرد که منشا تحولات شخصی و اجتماعی شد.

 

وی اظهار کرد: مخاطب دین فقط جامعه نیست بلکه فرد نیز است هر چند که به ظاهر بسیاری از مخاطبان قرآن، اشخاص هستند اما ثمرات آن به جامعه برمی گردد.

 

حجت الاسلام دیانی با اشاره به اینکه انسان های فراوانی با ذکر خطبه حسین بن علی(علیه السلام) در آنها تحول ایجاد شد، بیان کرد: نهضت حسینی با عظمت و تاثیرگذاری بسیار انجام شد که در مقابل نیز ناسازگاران و مخالفانی را نیز داشت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران ابراز کرد: سخنان شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی بر این امر است که علیه نهضت و اهداف قیام اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به طور یقین، برنامه ریزی صورت گرفته است.

 

وی گفت: تحریفات عمدی و نه طبیعی برای نهضت ثارالله(علیه السلام) صورت گرفته و همچنان ادامه دارد و برخی مبالغات درباره نهضت آن حضرت نیز به صورت کارشناسی شده، انجام می گیرد.

 

حجت الاسلام دیانی اظهار کرد: خطرناک ترین و مهم ترین تحریف نهضت امام حسین(علیه السلام) نسبت دادن آن به یک ماموریت خصوصی است که فقط خدا، پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) و آن امام همام و اولیا از آن، آگاه بودند.

 

وی بیان کرد: تحت سلطه ظلم وستم قرار نگرفتن مهم ترین درس زندگی از حسین بن علی(علیه السلام) است و این مهم امروزه کاربرد بسیاری دارد.

 

حجت الاسلام دیانی ابراز کرد: اتهام به خشونت، سلب آزادی و زیر پا گذاشتن اخلاق فقط به دلیل خارج کردن گفتمان امام حسین(علیه السلام) از مسیر حقیقت و درست خود است.

 

وی گفت: عمل معصوم، خودش مفسر قرآن است که اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، امر به معروف، نهی از منکر، اصلاح امور مردم و حفظ دین را از معجزه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، بکار گرفت بنابراین آن امام همام با اهداف از قبل تعیین شده و الهام گرفته از کلام وحی، قیام کرد.

 

به گزارش شبستان، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(علیه السلام) با قرائت زیارت عاشورا و مداحی در نمازخانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران باشکوه تمام، برگزار شد.

کد خبر 657835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha