ملت ایران  مکتب حسینی را در مقام عمل محقق کرد

خبرگزاری شبستان: لاریجانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) نهضتی را پایه گذاری کرد که مبارزات ضد ظلم تاریخ بشریت را هدف و جهتی دیگر داد، گفت: ملت ایران مکتب حسینی را در مقام عمل محقق کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، علی لاریجانی، رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه 2 مهر ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: امیدوارم خداوند توفیقات علمی را قرین زندگی علمی دانش اموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه نماید.

 

وی اظهار داشت: ماه محرم که یادآور قیام خونین اما پرمعنا و حماسه ساز حسینی است بار دیگر همه ملت و دوستداران اهل بیت را عزادار نمود، امام حسین (ع) نهضتی را پایه گذاری کرد که مبارزات ضد ظلم تاریخ بشریت را هدف و جهتی دیگر داد.

 

لاریجانی ادامه داد: امام حسین (ع) هنگام ورود به کربلا که در چنین ایامی بوده در خطبه ای کوتاه فرمود: «آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی شود و در این شرایط یک انسان با ایمان باید مرگ را در آغوش بگیرد و شایق لقای الهی باشد».

 

وی گفت: امام حسین (ع) کلامی فرمود که مسیر مبارزات علیه ظالمان و مستکبران را به ملتها آموخت در این مسیر مرگ در راه مبارزه با ظلم را سعادت می دانم و لکن زندگی با ستمکاران جز ملال و خستگی نمی پندارم» امام حسین (ع) با چنین هدفگذاری و مبنایی مکتبی را پایه گذاری کرد که زندگی مجاهدانه را نقطه کانونی رستگاری ملتها معرفی کرد.

 

رئیس خانه ملت تاکید کرد: پس از انقلاب اسلامی با رهبریهای پیشوای بزرگ انقلاب حضرت امام خمینی (ره) ملت ایران این مکتب را در مقام عمل محقق کردند و رمز پیروزی ملت ایران که دفاع مقدس این روزها یادآور آن است در همین نکته نهفته است که زیست اجتماعی ملت ایران بر مجاهدت استوار شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل این سخنان را روشنگرانه و صریح خواند و با تشکر از آقای روحانی گفت: آقای روحانی پاسخ روشنگرانه و صریحی در سازمان ملل به سخنان وهم آلود و پوچ رئیس جمهور آمریکا دادند، آقای ترامپ نفهمید و به نظر می رسد با سطح فکر او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است و ملتها بیدار شده اند و به خوبی دریافته اند که ایران پس از انقلاب علی رغم همه دسیسه های شرق و غرب با اتکا به مجاهدت ملت توانست اهداف انقلابی خود را محقق کند.

 

وی ادامه داد: کشوری که زمانی انگشت نمای ژندارمی آمریکا در منطقه بود به ملتی سرافراز با آرمانهای آزادیخوانه بدل شد و این حادثه مهم را سایر ملل مشاهده کردند و آن را درک کردند، لذا نوعی بیداری و هوشیاری اسلامی در ملل اسلامی به وجود آمده است که با لاف زنی های توخالی امثال ترامپ تغییر نمی کند.

 

لاریجانی گفت: آقای ترامپ حکومت ایران را دیکتاتوری خوانده است و آرزو نموده است یکبار دیگر شرایط عوض شود و مردم ایران خوشحال و در رفاه باشند، قاعدتاً مقصودشان تکرار حکومت دست نشانده آمریکاست که بار دیگر مردم را خوشحال کند.

 

وی اضافه کرد: آقای ترامپ ملت ایران حدود 40 سال است که با خوشحالی حکومت دست نشانده شما را نابود کرده اند و دموکراسی را جایگزین آن کرده اند، شما ظاهراً نیم قرن از حوادث دنیا عقب هستید، چند ماه از انتخابات اخیر نمی گذرد که بیش از 70 درصد ملت در این انتخابات باشکوه شرکت کرده اند و چطور این واقعیت را که بیش از صدکشور در مراسم تحلیف رئیس جمهور به احترام رای ملت ایران شرکت کرده اند نمی بینید؟

 

نماینده مردم قم در خانه ملت تصریح کرد: آقای ترامپ ادعا کرده است که ایران دارای پوشش کاذب دموکراسی است آیا ایران پوشش ظاهر دموکراسی دارد آیا ایران پوشش کاذب دموکراسی دارد یا در انتخابات اخیر آمریکا که اگر معیار رای واقعی مردم بود شما آرای لازم را کسب نکرده اید؟ کدام کشور پوشش کاذب دموکراسی دارد؟

 

وی ادامه داد: آقای ترامپ ادعا کرده است که ایران از تروریسم منطقه حمایت می کند به نظر می رسد مسئولان رژیم آمریکا دچار وارونگی ذهنی شده اند مگر وزیر خارجه قبلی امریکا در کتاب خاطرات خود اعلام نکرد امریکا داعش را به وجود آورد و آنرا مورد حمایت قرار داد، ما با اطلاعات به این نتیجه رسیده بودیم ولی این اقرار خودتان است و مگر نمی بینید که وقتی داعش در سوریه و عراق مردم را به خاک و خون کشید این ایران بود که طی چند سال اخیر با کمکهای خود آنها را سرکوب کرد ظاهراً ایشان پیرو مکتب گولز هستند که دروغ آنقدر محکم بگویند که خودشان هم باور کنند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ترامپ از بحران یمن سخن می گوید اما به عمد طفره می روند، مگر با سلاح شما عربستان ملت مظلوم یمن را زیر آتش هوایی خود قرار نداده است؟ ایشان سخنان همیشگی خود را تکرار کرد که توافق هسته ای با ایران برای ایالات متحده امریکا خجالت آورد است و فکر نمی کنم که حرف آخر را در این باره شنیده باشم اینکه برای شما خجالت آور است یا نیست به ما ربطی ندارد این یک معاهده بین المللی است که شورای امنیت ان را تایید کرده و امریکا به انواع مختلف نسبت به آن بدعهدی کرده است و می دانید ملت ایران با حوصله و تدبیر عمل می کند.

 

لاریجانی گفت: البته ما فکر نمی کنیم ترامپ حرف آخر ما را شنیده باشد که ممکن است با شرایط غیرقابل باور و غیرقابل بازگشت مواجه شویم، البته آقای ترامپ در سازمان ملل پاسخهای خود را دریافت او از رهبران جهان خواست در مقابل ایران متحد شوند و به او بپیوندند اما دیدیم که اکثر قریب به اتفاق رهبران کشورهای جهان سخنان وی را ریشخند کرده اند و از معاهده هسته ای حمایت کرده اند جز رژیم صهیونیستی که مسئولان امریکایی را بازیچه خود قرار داده است.

 

وی بیان کرد: جدای از اینها ادبیات موهن ترامپ که در طراز شغل کاباره داری اوست آن هم در سازمان ملل که برای ایجاد صلح در جهان تاسیس شده است باعث افول جایگاه امریکا در جهان شد.

 

وی تصریح کرد: قدرت رهبران دنیا در عقلانیت گفتاری و رفتاری آنها نهفته است و نه در عربده کشی و نااهلانه سخن گفتن آیا برای امریکا بهتر نبود به جای اینکه سخنان سبک سرانه ای نسبت به ایران مطرح کند نسبت به نسل کشی در میانمار تصمیم درست می گرفتند.

 

لاریجانی در ادامه با تشکر از کمیسیون امنیت ملی برای پیگیری کمک رسانی به مسلمانان مظلوم میانمار گفت: تقویت بنیه دفاعی و به ویژه وجه موشکی آن مورد توجه جدی مجلس شورای اسلامی است و در مصوبه اخیر نیز منابع لازم را برای این امر در نظر گرفته ایم و با توجه به سوابق ما در جنگ تحمیلی تقویت بنیه دفاعی به جهت بازدارندگی جزو راهبردهای دفاعی ماست و به خلاف آنچه که رئیس جمهور امریکا با شیطنت مطرح کرد ما با همه همسایگان خود زندگی صلح آمیز و توام با احترام متقابل داریم و این امر جزو اصول سیاست خارجی ماست البته طبیعی است که در برخی موضوعات نیز اختلاف نظر داشته باشیم اما این امر مانع همزیستی مسالمت آمیز مان نبوده و نیست.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امسال حجاج ایرانی به حمدالله حج آرام و انشالله مقبولی برخوردار بودند گرچه در دولت عربستانی در مسایل چند اختلاف جدی داریم اما از تدارک مناسب برای حجاج تشکر می کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط اقلیم کردستان عراق گفت: دوستان ما در اقلیم کردستان عراق توجه داشته باشند که با احساسات وارد میدانی نشوند که آرامش عراق را به هم بزنند، مردم عراق پس از سالها تحمل دیکتاتوری سفاکانه صدام و پس از دخالت نظامی آمریکا نظامی دموکراتیک را ایجاد کرده اند گرچه از ابتدای دوره جدید کشورهایی با ایجاد درگیریهای تروریستی مشکلاتی برای آنان فراهم کرده اند اما ملت رشید عراق توانستند بر همه دشواریها فائق آیند و امروز عراق کشور بزرگ و صاحب سرمایه است و می توانند زندگی سعادتمندانه ای برای خود در آینده تدارک ببینند.

 

وی ادامه داد: کسانی که این فکر را در اقلیم کردستان القاء کرده اند پایه گذار ماجراجویی جدیدی برای ملت عراق می شوند که سالها آنها را درگیر کشمکش می کنند و نتیجه آن عقب افتادگی آنهاست.

 

لاریجانی گفت: ما در سخت ترین شرایطی نظیر بحران تروریستی داعش به کمک عراق و اقلیم کردستان رفتیم اما نمی توانستیم خطرات بحران جدید برای ملت عراق نادیده بگیریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود رحلت آیت الله راستی کاشانی را به حوزه های علمیه و ملت ایران و خانواده وی تسلیت گفت و بیان داشت: آیت الله راستی کاشانی همواره در کنار امام از نهضت اسلامی حمایت کرد و از استوانه های انقلاب و حوزه های علمیه بوده اند و از خداوند متعال علو درجات برای آن مرد الهی خواستاریم.

 

وی همچنین با اشاره به رحلت والده بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در خانه ملت گفت: این مصیبت را به خانواده ایشان تسلیت عرض می کنیم و برای آن مرحومه از خداوند طلب مغفرت می نماییم.

 

کد خبر 657829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha