اقتدا به امام حسین(ع) راه رسیدن به خیر دنیا و آخرت است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه سعادت انسان در گرو سرمشق قرار دادن ائمه اطهار(ع) است، گفت: اقتدا به امام حسین(ع) راه رسیدن به خیر دنیا و آخرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، یکشنبه شب در مراسمی که به مناسبت عزای اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) تهران پارس برگزار شد، گفت: انبیاء و ائمه اطهار(ع) هنگام سخن گفتن نگاهشان به همه امت، اسلامی بود.

وی با بیان اینکه کلام ائمه معصومین(ع) بیانگر نگرانی آنان از دوزخی شدن امت است، ابراز کرد: هدف از تاخیر انداختن جنگ توسط امام حسین(ع) نجات و هدایت کسانی بود که در سپاه دشمن قرار داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان مقامی را که خداوند برای انسان اختصاص داده شگفت انگیز دانست و اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: در میان همه موجودات عالم انسان راز من است و من راز انسان هستم؛ روایت است هنگامی که خداوند به انسان نگاه می‌کند تا کاری برای او انجام دهد نگاهش و برخوردش به گونه‌ای است که گویا در عالم هستی تنها یک انسان را خلق کرده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه سعادت انسان در گرو سرمشق قرار دادن ائمه اطهار(ع) است، گفت: امام حسین(ع) در برابر برخوردهای نا متعارف بسیار صبور بودند و بدور از هر گونه خشمی با محبت پاسخ افراد خاطی را می‌دادند.

این مفسر قرآن کریم در ادامه با بیان اینکه امام حسین(ع) تا قیامت سرمشق انسان‌ها است، عنوان کرد: اگر امام حسین(ع) به کسی محبت می‌کردند در محبت کردن برای طرف مقابل سنگ تمام می‌گذاشتند و می‌فرمودند: هر کسی در حق شما نیکی کرد شما در حق او تلافی بیشتر داشته باشید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: حلم، اخلاق، محبت، بردباری، استقامت، قرآن را به کار گرفتن، با دشمن مدارا کردن و با دوستان مروت داشتن سرمشق‌های اخلاقی ابا عبدالله الحسین(ع) به مردم جهان است.

 

کد خبر 658048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha