زينعلي: شهيد حججي ها ثمره قيام امام حسين هستند

خبرگزاری شبستان: همزمان با دومين روز ماه محرم مردم در امامزادگان و بقاع متبركه هم نوا با ورود كاروان امام حسين(ع) به كربلاء نداي "لبيك يا حسين(ع)" را سر دادند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاري شبستان، عصر امروز شنبه(١مهرماه) همزمان با دومين روز از ماه محرم الحرام و و ود كاروان امام حسين(ع) به كربلاء نداي "لبيك ياحسين(ع)" در امامزاده عبدالله لواسان طنين انداز شد.

در اين مراسم مردم و تني چند از مسئولان سازمان اوقاف به همراه دسته ي كاروان نمادين كربلاء مسير امامزاده عبدالله(ع) را با نداي "لبيك ياحسين(ع)"، "لبيك يا زينب(س)"، "لبيك يامهدي(عج)" طي كردند.

در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين مهدي زينعلي رييس اوقاف و امور خيريه لواسانات با تسليت ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان اظهار كرد: باتوجه به اينكه كاروان امام حسين(ع) در روز دوم به كربلاء مي رسند ما در منطقه اوقاف لواسان درصدد برآمديم اين كاروان نمادين را به راه اندازيم.

وي ادامه داد: نام امام حسين(ع) مظهر قيام بوده و اين حركت همواره پويا و ادامه دار خواهد بود، طبق احاديث نبوي در روايات اسلامي وارد شده كه زماني مي رسد مردمي براي گراميداشت ياد و خاطره امام حسين(ع) مجالسي برپا مي كنند و امروز دقيقا همان زمان است و مردم ما همواره براي زنده نگه داشتن ياد و نام سيدالشهدا(ع) در مجالس عزاداري شركت مي كنند.

حجت الاسلام و المسلمين زينعلي يادآور شد: شهداي مدافع حرم از جمله مردمي هستند كه حاضر هستند در راه امام حسين(ع) از همه چيزشان بگذرند، نمونه بارز اين شهدا؛ شهيد حججي است كه در راه امام حسين(ع) سر داد.

رييس سازمان اوقاف و امور خيريه لواسانات گفت: شهداي مدافعان حرم پرورش يافته مكتب امام حسين(ع) هستند.

براساس اين گزارش سوگواره بصيرت عاشورايي در كشور با شعار " كرامت ما شهادت است" از امروز در امامزادگان و بقاع متبركه آغاز شده و هييت هاي مذهبي و دسته هاي عزاداري امروز شنبه يكم مهرماه با شعار "لبيك يا حسين(ع)" در ٥١٥ امامزاده و بقاع متبركه به صورت نمادين همزمان با حضور كاروان امام حسين(ع) در كربلاء حضور يافتند.

کد خبر 657790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha