حضور مدیران جامعه اسلامی در نماز جمعه، انسجام مردم و مسئولان را بیشتر می کند

خبرگزاری شبستان: مسئول ستاد نماز جمعه شهر یاسوج سطح کمی و کیفی نماز جمعه در این شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حضور مدیران جامعه اسلامی در نماز جمعه، انسجام مردم و مسئولان را بیشتر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سید جواد خاضع، مسئول ستاد اقامه نماز جمعه شهر یاسوج امروز ( ۲ مهر ) به خبرنگاران، گفت: نماز جمعه بزرگترین اجتماع عبادی و سیاسی هفته بوده و مشتمل بر انواع موعظه ها، اندرزها، دعوت به تقوا و پرهیزگاری است و نقش به سزایی در تلطیف روح و جان نمازگزاران دارد.

 

خاضع، اظهار داشت: نماز جمعه بصیرت و آگاهی مردم از مسائل سیاسی و اجتماعی را بالا برده و باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه وحدت، همدلی، انسجام، رشد فکری و عقیدتی مردم را به همراه دارد، گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه به اندازه ای مهم است که یک سوره قرآن به این اسم نام گذاری شده و در سوره جمعه به مومنان دستور داده شده که موقع نماز دست از کار و فعالیت بکشند.

 

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در دین اسلام سه اجتماع بزرگ وجود دارد، اضافه کرد: نمازهای روزانه و برگزاری آنها به صورت جماعت، حضور هفتگی در نماز جمعه و اجتماع سالانه و کنگره عظیم حج اجتماعات بزرگ مسلمانان در دین اسلام بوده که نشان دهنده وحدت، اتحاد، انسجام و برادری میان امت اسلام است.

 

وی با بیان اینکه نخستین نماز جمعه اسلام توسط پیامبر (صل الله علیه و آله وسلم) در مدینه اقامه شد، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی نیز نخستین نماز جمعه در روز جمعه پنجم مرداد سال 1358 برابر با سوم ماه مبارک رمضان سال 1399 قمری به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

خاضع در ادامه، به برخی اقدامات و برنامه های فرهنگی ستاد نماز جمعه اشاره کرد و گفت: میز پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات دینی در قسمت خواهران و برادران با حضور طلاب خواهر و برادر به مدت یک ساعت قبل از اذان ظهر جمعه، بیان احکام شرعی از ترببون نماز جمعه متناسب با مناسبت های دینی و مذهبی، سخنرانی پیش از خطبه ها با حضور شخصیت های استانی و کشوری در دستور کار ستاد بوده و اجرایی می شود.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری جشن در ولادت ها، اعیاد و اقامه عزاداری در ایام شهادت ائمه اطهار (علیهم السلام) را از دیگر برنامه ها دانست و اظهار کرد: برگزاری مراسم شب های قدر، نماز عید فطر، دعوت از مدیران برای دیدار با مردم در مصلی نماز جمعه جهت رفع مشکلات آنها و گزارش عملکرد نظام و دولت از جمله برنامه های ستاد نماز جمعه شهرستان است‌.

 

وی تصریح کرد: برپایی مهد آدینه ویژه کودکان و نوجوانان، بیان وصایای شهدا برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان و حرکت در مسیر شهدای والامقام، معرفی کتب ارزشمند برای نمازگزاران به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم و افزایش سرانه مطالعه، فعال شدن بخش جوانان ستاد با هدف جذب جوانان به نماز جمعه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

 

مسئول ستاد نماز جمعه شهر یاسوج سطح کمی و کیفی نماز جمعه در این شهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مدیران جامعه اسلامی باید حضور چشم گیرتری در نماز جمعه داشته باشند زیرا حضور مدیران باعث همدلی بین مردم و مسئولان و  دسترسی بهتر مردم به خدمتگزاران خود می شود.

 

شایان ذکر است، حجت الاسلام سید جواد خاضع متولد دوم مهر ماه سال 1354 دارای تحصیلات حوزوی سطح 2 بوده که در سال 1368 وارد حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه شریف) دهدشت شده و سپس تحصیلات حوزوی خود را در محلات، آران بیدگل کاشان ادامه و بعد از آن راهی قم شد.

 

وی فعالیت های فرهنگی، تبلیغی، دینی و مذهبی خود را از سال 1376 آغاز کرد و مدت سه سال است که به عنوان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و بیش از هشت ماه است که به عنوان مسئول ستاد اقامه نماز جمعه شهر یاسوج فعالیت دارد.

کد خبر 657858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha