گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس در قبله تهران

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه رهروان ولایت که در دو بخش رزمی و فرهنگی در مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج) دایر شده است با حضور شهردار منطقه ۲۰ گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 در حاشیه افتتاح نمایشگاه رهروان ولایت که با حضور حیدرنیا جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) و طلوعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) انجام شد، گفت: مدیریت شهری منطقه 20 به منظور ارج نهادن به جان فشانی ها و رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، همزمان با هفته دفاع مقدس ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و ارزشی را تدارک دیده که با مشارکت پایگاه های بسیج  به اجرا درآمده است.

صفوی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین رویکردهای این برنامه ها برشمرد و افزود: همزمان با نمایشگاه رهروان ولایت در مجموعه فرهنگی ولیعصر(عج)، دو نمایشگاه دیگر نیز در آستان شیخ صدوق(ره) و بوستان ماهور دولت آباد برپاشده است تا شهروندان و به خصوص نسل جوان با جنبه های مختلف مقاومت هشت ساله مردم این مرز و بوم در آن دوران آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه شهدای دفاع مقدس با ایثار، فداکاری، ایمان و رهبری امام(ره) برای صیانت از انقلاب، اسلام و میهن اسلامی تمام هستی خود را در طبق اخلاص گذاشته و در مقابل دشمن شجاعانه ایستادند و دفاع کردند  و زیر بار ظلم نرفتند، گفت: همانطور که حضرت امام(ره) وعده کرده بودند پیروزی و عزت نصیب این ملت شد و به برکت خون شهدا برای همیشه در دنیا سرافراز شدیم.

صفوی افزود: دفاع و مقاومت از نقاط مشترک و شباهت های دوران دفاع مقدس و حادثه عاشورا است که با توجه به همزمانی این دو واقعه، ویژه برنامه های فرهنگی متناسب با هر دو مناسبت برنامه ریزی شده است تا اثربخشی آن بیشتر شود.

شهردار منطقه 20 تکریم خانواده شهدا را از مهمترین اولویت های مدیریت شهری در تمام ایام سال برشمرد و ادامه داد: این ایام فرصت مغتنمی است تا با نگاه ویژه ای از خانواده شهدا و ایثارگران قدردانی کنیم چرا که امنیت و آسایش امروز، مرهون رشادت جوانان این خانواده ها در دوران دفاع مقدس است.

نمایشگاه “رهروان ولایت” با حضور سید احمد صفوی شهردار منطقه 20، حجت الاسلام عبدالحسین مسلمی معاون اجتماعی شهرداری منطقه 20، حیدرنیا جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع)، علی طلوعی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع)، جمعی از خانواده شهدا، بسیجیان، پاسداران و مردم شهرری افتتاح شد و این نمایشگاه که با مشارکت مدیریت شهری و حوزه مقاومت بسیج ۳۵۱ و ۳۵۲ ناحیه ری در فرهنگسرای ولای شهرری برپا شده است، به مدت یک هفته آماده بازدید عموم مردم است.

کد خبر 657983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha