فرهنگ نماز باید در مدارس زنده شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه‌ در چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه باید فرهنگ نماز در مدارس زنده شود، عنوان کرد: برگزاری نمازهای جماعت در مدارس کافی نیست و باید در این زمینه آموزش اقامه و فرهنگ نماز گسترش یابد.

به‌ گزارش‌ خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام‌، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شب گذشته (2 مهر) در نشست‌ ستاد اقامه‌ نماز استان که با حضور جمعی از مسئولان استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تسلیت ایام محرم حسینی (علیه السلام)، گفت: فضای نماز در مدارس استان باید گسترش یابد و دانش آموزان با نماز ارتباط مؤثری ایجاد کنند.

 

وی بر افزایش همکاری های ستاد اقامه نماز در مدارس و ستاد اقامه نماز جمعه در استان تأکید کرد و افزود: در همین راستا باید تلاش شود تا شاهد حضور دانش آموزان در صف‌های نماز جمعه باشیم و در این رابطه می توان از راه های تشویقی برای آنان کمک گرفت.

 

حجت الاسلام نکونام بابیان اینکه باید فرهنگ نماز در مدارس زنده شود، عنوان کرد: برگزاری نمازهای جماعت در مدارس کافی نیست و باید در این زمینه آموزش اقامه و فرهنگ نماز گسترش یابد.

 

نماینده ولی‌فقیه‌ در چهارمحال و بختیاری برگزاری اجلاس استانی نماز را راهی مؤثر در شناسایی خلاقان این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری این اجلاسیه ها در شهرستان ها افراد فعال حوزه نماز را تشویق به گسترش فعالیت ها در این زمینه می کند.

 

امام جمعه شهرکرد حیات جامعه را گرو حیات نماز در همه نقاط خواند و تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا یکی از جلوه های حیات نماز است که باید با شکوه تمام در استان برگزار شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت نماز اول وقت، عنوان کرد: امام حسین (علیه السلام) در میانه جنگ با کفار نماز را اول وقت اقامه کرد تا پیامی بزرگ برای جهانیان داشته باشد.

 

کد خبر 658070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha