اشعار انقلابی جلوه‌ ای از فرهنگ عاشورا هستند

خبرگزاری شبستان: سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: شعر و ادبیات در انتقال مفاهیم دینی و انقلابی نقش ارزنده ای دارد و اندیشه ها با زبان ادبیات ماندگار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، سرپرست حوزه هنری استان آذربایجان شرقی در نهمین سوگواره ادبی بغض واژه ضمن تشکر از نماینده ولی فقیه در استان به دلیل ایجاد بستر های لازم جهت برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در حسینیه بیت امام جمعه تبریز به ویژه سوگواره ادبی فوق، گفت: حوزه هنری پایگاه هنر انقلاب است و دغدغه ما در حوزه هنری تقویت جریان فرهنگی هنری انقلاب و ترویج  ارزش ها و مفاهیم  دینی و انقلابی در قالب آثار هنری و ادبی است.
جواد کریم نژاد ادامه داد: حوزه هنری در راستای اهداف خود سلسله برنامه های عاشورایی را با هدف بستر سازی برای انتقال مفاهیم عاشورایی و خلق آثار فاخر هنری برنامه های متعدد عاشورایی برگزار می کند.
وی ادامه داد: در
10 سال اخیر برنامه های متعدد و متفاوتی در عرصه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین برگزار کرده ایم که می توان از آنها به بغض واژه در رشته ادبیات، بغض نگاه در رشته عکاسی و 72 بغض بوم در هنرهای تجسمی اشاره کرد.
وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه ها تولید آثار هنری با مفاهیم عاشورایی می باشد و از این طریق هنرمندان ارادت خود را به ساحت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با زبان هنر و در قالب واژه، کلمه، نقش، رنگ و قلم  نشان می دهند.
وی خاطر نشان کرد: شعر و ادبیات در انتقال مفاهیم دینی و انقلابی نقش ارزنده ای دارد و اندیشه ها با زبان ادبیات ماندگار می شود.
کریم نژاد اضافه کرد: در دهه های اخیر جریانی به نام  جریان شعر و ادبیات انقلاب ایجاد شده است که سرایش اشعار با محتوا و مفاهیم انقلابی، دینی و بصیرتی رسالت شاعران این جریان است.
وی گفت: دیدار مقام رهبر معظم و ادیب انقلاب با شاعران در شب تولد کریم اهل بیت امام حسن(ع) زمینه های بالندگی و زایندگی شعر انقلاب و رویش استعدادهای ادبی از نسل سوم و چهارم انقلاب را فراهم آورده است.
وی در پایان گفت: حوزه هنری استان در جهت بسترسازی برای تولیدات ادبی و هنری عاشورایی، مقدمات راه اندازی تکیه هنرمندان و شاعران عاشورایی تبریز را فراهم آورده است که انشاء الله از سال آینده در ایام محرم شاهد این رویداد فرهنگی خواهیم بود.
گفتنی است، در نهمین سوگواره ادبی بغض واژه سید مسعود نقیب، محمد شکری فرد، لیلا حسن نیا، امیرحسین دوست زاده، ابراهیم قبله آرباطان، نادر سالک، مختار صدرمحمدی، فاطمه ستار جمشیدی، محمد رنجی تبریزی، استاد حسنی، مهران عباسیان، مرتضی طوسی، جعفر پوررضوی، کریمی مراغه ای به خوانش شعر عاشورایی و دفاع مقدس پرداختند.

کد خبر 658509

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha