زیارت عاشورا از مظاهر شفقت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) نسبت به بندگان خداست

خبرگزاری شبستان: مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد زیارت عاشورا را ترکیبی از نماز، دعا و توسل دانست و گفت: زیارت عاشورا از مظاهر شفقت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) نسبت به بندگان خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، ستار هدایت خواه، مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 4 مهر ) در نشست زیارت عاشورا، منشور زندگی که در مصلی امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) یاسوج برگزار شد، گفت: زیارت عاشورا به عنوان منشور زندگی شیعه در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی کاربرد دارد.

 

وی با بیان اینکه مداومت در قرائت زیارت عاشورا آثار و فواید فراوانی برای دنیا و آخرت ما دارد، اظهار کرد: خداوند برای گره گشایی از مشکلات و رفع گرفتاری های ما سه اهرم نماز، دعا و توسل را معرفی کرده است.

 

هدایت خواه زیارت عاشورا را ترکیبی از هر سه مورد دانست و ابراز داشت: بزرگان و افرادی که تجربه فروانی دارند، بر قرائت 40 مرتبه زیارت عاشورا در 40 روز همراه با صلوات برای رفع گرفتاری ها تاکید دارند.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به اثرگذاری زیارت عاشورا در زندگی اشاره و ادامه داد: هدف از خواندن زیارت عاشورا این است که زندگی و رفتار ما عاشورایی شود.

 

وی ضمن تاکید بر گرفتن پیام عاشورا، یادآور شد: سلام یکی از اصول زندگی عاشورایی و نخستین پیام زیارت عاشوراست.

 

هدایت خواه با بیان اینکه سلام در جامعه دینی و شیعی اثرات اخلاقی دارد، تاکید کرد: سلام انسان را از رذایل پاک و خیرخواهی و یکرنگی در او ایجاد می کند.

 

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد سلام را باعث ایجاد امنیت، رضایت، محبت و افزایش سرمایه اجتماعی دانست و اضافه کرد: سلام پیوند با ولی خدا، جبهه حق و تبعیت از ولی خداست.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ واژه دیگری نمی تواند جای سلام را بگیرد، یادآور شد: سلام اسم خدا و از ناحیه پروردگار بوده «سلام من قولا رب رحیم» عبادت محسوب شده و باعث رشد انسان می شود.

 

هدایت خواه در ادامه، گفت: اگر قیام ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) نبود با نقشه های وسیع بنی امیه دین خدا نابود و کسی بندگی خدا را نمی کرد.

 

سرپرست دفتر آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: بنی امیه با جعل احادیث، تلاش برای تحریف قرآن، کشتن امام علی (علیه السلام) و هزاران مکر و فتنه دیگر سعی در نابودی دین خدا داشت.

 

وی ابراز داشت: قیام امام حسین (علیه السلام) دین اسلام را از نابودی نجات داد و به همین دلیل به ایشان ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) گفته می شود و اگر ایشان ن،بود مردم از دین خدا جدا می شدند.

 

هدایت خواه عبودیت بندگان خداوند را نتیجه محبت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) دانست و اضافه کرد: پیامبر فرمود:«من و علی (علیه السلام) پدر امت هستیم».

 

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) اوج مهر و محبت را نسبت به بندگان خداوند داشت، اذعان کرد: این مهر و محبت به گونه ای بود که جان خود و عزیزانش را در راه آنها فدا کرد.

 

وی زیارت عاشورا را از مظاهر شفقت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) نسبت به بندگان خدا دانست و ادامه داد: وقتی در زیارت عاشورا بر رسول خدا، امیرالمومنین و فرزندان فاطمه سلام می کنیم بر چند نکته اشاره دارد.

 

هدایت خواه نکته نخست این سلام را اشاره به حسب و نسب شریف امام حسین (علیه السلام) که فضیلت محسوب می شود خواند و ابراز داشت: نکته دوم این است که اگر امام (علیه السلام) به مقام سرپرستی و چراغ هدایت بندگان خدا رسید، محصول تربیت علوی و فاطمی است.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد موضوع تربیت در صف آرایی را مهم دانست و گفت: عدم تربیت ممکن است انسان را در جبهه باطل قرار دهد.

 

وی از نکته سوم مبنی بر اینکه وقتی اسم پیامبر و امام علی (علیه السلام) را می بریم به پرچم داران و سیر تاریخی حق پی خواهیم برد سخن به میان آورد و اضافه کرد: برای این کار باید سیر تاریخی جریان حق را نگاه کنیم.

 

هدایت خواه با اشاره به اینکه خداوند در روز نخست خلقت پرچم حق را به حضرت آدم داد و پرچم باطل در دست شیطان قرار گرفت، یادآور شد: با نگاه به سیر تاریخی حق و باطل امروز پرچم حق بعد از پیامبران و ائمه (علیهما السلام) در دست باکفایت مقام معظم رهبری و پرچم باطل و شیطان در دست آمریکای جنایتکار است.

 

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد جریان شناسی حق و باطل را مهم دانست و گفت: باید با بصیرت حق را از ناحق تشخیص داده و مسیر صحیح و اصولی را انتخاب کنیم.

کد خبر 658550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha