تریبون آزادی برای واجب فراموش شده/ راهکارهای غربت زدایی از امر به معروف تبیین شود

خبرگزاری شبستان: تریبون آزاد واجب فراموش شده در مدرسه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند برگزار شد و بانوان طلبه تاکید کردند که مردم به خوبی وظیفه خود را نسبت به موضوع امر به معروف انجام می دهند اما متاسفانه مسئولان این مهم را به فراموشی سپرده اند.

گزارش شبستان- خراسان جنوبی؛ به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر مدرسه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند اقدام به برگزاری تریبون آزاد واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر کرد تا نظرات طلبه ها را در مورد علت فراموش شدن این موضوع را بیابند.

 

به همین منظور به مدرسه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند رفتیم در ابتدی مشاهده کردیم که طلبه های محصل، فارغ التحصیل و اساتید مدرسه علمیه در حیاط مدرسه دور هم جمع شده بودند و در دست هر کدام از طلبه ها برگه هایی بود که حرف های خود را در آن برای موضوع امر به معروف و نهی از منکر آماده کرده بودند.

 

تمام دغدغه طلبه های حوزه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند این بود که بگویند مردم وظیفه خود را نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر خوب انجام می دهند اما متاسفانه این موضوع توسط برخی از مسئولین به غفلت و فراموشی سپرده شده است.

 

برخی دیگر از طلبه ها این نظر را داشتند که برخی از افراد جامعه نسبت به موضوع امر به معروف و نهی از منکر غافل هستند و از اجرای آن و حتی تذکر لسانی به دیگران پرهیز می کنند و ترس از مورد خشونت قرار گرفتن دارند و دغدغه این افراد در خصوص بحث حامیان آمران به معروف بود که باید فعال تر عمل کنند.

 

در ابتدای این جلسه زهرا فاطمی مبلغ حوزه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند پشت تریبون آزاد حضور یافت و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی فراموش شده در جامعه است که هنگام سخن گفتن از آن در ذهن ها تداعی غربت می شود.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری بر توجه به امر به معروف و نهی از منکر و اجرای آن در جامعه دارند، گفت: اما متاسفانه در جامعه می بینیم که موضوع امر به معروف و نهی از منکر از طرف مسئولین و برخی از افراد جامعه به فراموشی سپرده شده است.

 

مبلغ حوزه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند با اشاره به اینکه واجب است در جامعه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم، افزود: ما طلبه ها نسبت به این موضوع کم کاری می کنیم و اگر حوزه های علمیه به خوبی عمل کنند جامعه به این انحطاط نمی رسید.

 

فاطمی به فرمایشی از مقام معظم رهبری در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: ایشان در سال 77 فرمودند که امر به معروف زبانی بدون هیچ خشونت و دعوای لفظی را جزء معجزات اسلام می دانم و نهی از منکر زبانی در جامعه معجزه می کند و اگر کسی در حین اجرای نهی از منکر حرف نامربوطی زد عیبی ندارد و شما سکوت کنید.

 

 

در بین سخنرانی فاطمی طلبه ها شروع به اظهار نظر در خصوص سخنان ایشان می کردند و برخی ها موافق و برخی افراد نیز مخالف سخنانش بودند و هر کدام از طلبه ها با توجه به نظرات و  فکر خود به موضوع امر به معروف می پرداخت.

 

منصوره فراهانی استاد حوزه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند هم به پای تریبون آزاد امر به معروف و نهی از منکر آمد و با توجه به عوامل قیام امام حسین (علیه السلام) بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین عامل قیام امام حسین (علیه السلام) است.

 

وی با اشاره به تقارن هفته امر به معروف و نهی از منکر و هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته باید بیشتر تلاش کنیم تا در راستای امر به معروف بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را نیز در جامعه بیش از گذشته رواج دهیم.

 

استاد حوزه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند با بیان اینکه شرافتمندترین افراد بشر کسانی هستند که سختی ها را رعایت می کنند تا دیگران راحت باشند، افزود: شهدا نیز این کار را کردند تا ما اکنون در آسایش و راحتی باشیم و ای کاش قدر آن را می دانستیم.

 

فراهانی با اشاره به اینکه تبعیت تمام و کامل از سخنان مقام معظم رهبری مهمترین معروف فراموش شده است، ادامه داد: تمام نگاه ها بر روی رفتار و کردار ما در جامعه است و اگر ما طلبه ها به نکات مقام معظم رهبری در خصوص ازدواج، جهیزیه و رسم و رسومات آن توجه نداشته باشیم چطور از مردم انتظار رعایت این نکات را داریم.

 

وی با تاکید بر اینکه ابتدای باید خودمان را اصلاح کنیم، گفت: ما به شدت با مال حلال مشکوک به حرام رو به رو هستیم به این دلیل که سودهای بانکی به صورت ربا وارد زندگی ما شده است و فساد زمینه های امر به معروف را در جامعه کمرنگ کرده است و دیگر کسی جرات امر به معروف در جامعه را ندارد.

 

استاد حوزه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند با بیان اینکه برخی از منکرات در جامعه بسیار رواج پیدا کرده است، افزود: از جمله اینکه برخی از عروسی ها بدون آهنگ و رقص نمی تواند برگزار شوند و طلبه و غیر طلبه با این موضوع رو به رو هستند.

 

فراهانی با اشاره به اینکه متاسفانه جامعه به سمتی رفته که غیرت دینی کاهش یافته است، اظهار کرد: متاسفانه به این موضوع فکر نمی کنیم که چگونه سبک زندگی اسلامی و ایرانی بدون گناه را انجام دهیم.

 

 

وی با توجه به اینکه تذکر لسانی نیز می تواند در اجرای امر به معروف و نهی از منکر موثر باشد، گفت: اما متاسفانه از تذکر لسانی هم دریغ می کنیم و باید همه سعی کنیم تا این واجب فراموش شده را در زندگی سرلوحه قرار دهیم.

 

اکرم بشگزی استاد حوزه علمیه نرجس (سلام الله علیها) بیرجند هم در این تریبون آزاد گفت: حوزه علمیه طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و باید حامیان آمران به معروف وارد کار شوند و به حمایت از آمران به معروف بپردازند.

 

وی با اشاره به برخی از سیاست گذاری های مسئولین بیان داشت: سیاست گذاری ها مسئولین باید در راستای دین باشد چرا که اگر این طور نباشد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خنثی می شود.

 

سردار علی قاسمی هم چندی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ارزش های دفاع مقدس و ارزش های امر به معروف و نهی از منکر در یک راستا است و باید حفظ و حراست شود.

 

وی با بیان اینکه هفته امر به معروف و نهی از منکر از 31 شهریور تا 6 مهرماه است، گفت: در حال حاضر با همت نیروهای داوطلب مردم، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استانی شکل گرفته است.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی از تشکیل 110 شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد، اصناف و بازار، ادارات کل و حوزه های علمیه استان خبر داد و افزود: هم اکنون 65 گروه اجرایی آمران به معروف در استان وجود دارد.

 

قاسمی با بیان اینکه در شش ماهه سال جاری 700 نیروی دواطلب آموزش های آمران به معروف را فرا گرفته اند، ادامه داد: همچنین 100 گواهی نامه آموزشی صادر شده و یک هزار و 500 نفر در خراسان جنوبی در حال گزینش هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری 10 عنوان برنامه محوری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی، بیان کرد: شعار امسال این هفته «نهضت حسینی، امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

 


فرمانده سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و نشست های علمی در دانشگاه ها، مدارس و حوزه های علمیه، گردهمایی طلایه داران اصناف، برگزاری جلسات هم اندیشی و تبلیغی یاوران معروف، برپایی نمایشگاه حمایت از تولیدات ایرانی و نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه های اجرایی است.

 

 

 

 

 

کد خبر 658683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha