مَنیّت ها مانع تجلی ارزش ها می شود/ مدیریت فضای مجازی، بهترین امر به معروف

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه امروز منیّت ها نمی گذارد ارزش ها تجلی پیدا کند، گفت: رزمندگان در دوران جنگ مین ها را جمع کردند و حال ما باید «من» ها را جمع و به «ما» تبدیل کنیم چراکه تفرقه و جدایی ما را به جایی نمی رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی امروز چهارشنبه در همایش شوراها، طلایه داران، یاوران و یادآوران معروف و فعالان امر به معروف و نهی از منکر  با بیان اینکه در طول تاریخ بشریت همواره دو گروه فاسدان مفسد و صالحان مصلح وجود داشته و با هم در تقابل بوده اند، افزود: گروه اول همواره در برابر ارزش ها و تعالیم انسان ساز مقاومت کرده و گروه دوم همواره در پی خودسازی و جامعه سازی بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، تلاش برای گسترش فساد و تباه کردن نسل جامعه و اقتصاد جامعه را از ویژگی های گروه فاسدان مفسد بیان کرد و در مقابل ویژگی های گروه صالحان مصلح را وقف تمام وجود خود برای رضای خدا و کمک به بندگان دانست.

 

امام جمعه بجنورد، نهضت امام حسین علیه السلام را دعوت مردم از فساد به سوی صلاح دانست و گفت: با توجه به اینکه کار صالحان مصلح، امر به معروف و نهی از منکر است؛ فلسفه قیام حسینی، اصلاح مردم و احیاء این فریضتین بوده است.

 

وی با اشاره به آیات و روایات، توجه به سه مقوله تمکن، تکوُّن و تمدن را در اصلاح جامعه مهم و مؤثر دانست و در توضیح آن گفت: تمکن یعنی کاری کنیم که برای اصلاح مردم بسترها فراهم شود و یکی از راه ها ابزار و امکانات را به دست گرفتن است و مرحله بعد ساخت امت در مسیر ارزش هاست که از آن به تکوُّن نام برده می شود و مرحله آخر رسیدن به تمدن دینی است.

 

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: ما نه تنها باید خودسازی و جامعه سازی کنیم بلکه باید جهان سازی را در رأس برنامه ها قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امروز منیّت ها نمی گذارد ارزش ها تجلی پیدا کنند، گفت: رزمندگان در دوران دفاع مقدس مین ها را جمع آوری کرده اند و حال ما باید «من» ها را جمع و به «ما» تبدیل کنیم چراکه تفرقه و جدایی ما را به جایی نمی رساند و حتی کلام الهی هم بر اتحاد و یکپارچگی تأکید دارد.

 

وی با اشاره به ورود موریانه وار دشمن به داخل مرزها و حتی در خانه ها، وظیفه فعالان فرهنگی به ویژه فعالان امر به معروف و نهی از منکر در این رستا را مهم و ارزشمند توصیف کرد و اظهارداشت: نباید از امر و نهی ناامید شد و به گمان اینکه فرد و یا جامعه اصلاح نمی شود، از امر و نهی دست کشید.

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی بر توجه به علت ها در حوزه آسیب شناسی مشکلات جامعه و ارجح دانستن آن بر معلول ها تأکید کرد و در عین حال مدیریت اصولی بر فضای مجازی را بهترین امر به معروف دانست.

 

در ادامه این همایش که در تالار گلشن شهرستان بجنورد برگزار شده بود، از فعالان حوزه امر به معروف و نهی از منکر تجلیل و از مجموعه مقالات ارائه شده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر رونمایی شد.

 

نیستانی

کد خبر 658785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha