تمهیدات منطقه ۲۰ برای تاسوعا و عاشورای حسینی/حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و بلوار قدس دو موقعیت اولویت دار

خبرگزاری شبستان: شهردار منطقه ۲۰ از تمهیدات و آماده باش مدیریت شهری برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با اولویت پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بلوار قدس به عنوان دو موقعیت پرتردد در این منطقه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، سید احمد صفوی با بیان اینکه خدمت در منطقه ای که قطب مناسبت های مذهبی و ارزشی است توفیق ارزشمندی است، گفت: عوامل ستادی، اجرایی و نظارتی مدیریت شهری منطقه 20 همزمان با روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در آماده باش هستند تا به عزاداران حسینی خدمات رسانی کنند.

صفوی با اشاره به اینکه منطقه 20 به علت وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پذیرای خیل عظیمی از شهروندان دیگر مناطق نیز است و با تمام ظرفیت آماده میزبانی و خدمت رسانی به همه عزاداران هستیم، افزود: پاکسازی مدام، اعمال محدودیت های ترافیکی، بهسازی عمرانی و محیطی و همچنین رفع سد معبرهای احتمالی از مهمترین اقداماتی است که با اولویت فضاهای پیرامون حرم مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) و بلوار قدس دولت آباد به عنوان دو موقعیت پرتردد انجام می شود.

وی به گشت زنی های مستمر عوامل مدیریت شهری در این دو روز اشاره کرد و گفت: به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و نهادینه شدن این فرهنگ در بین شهروندان همچنان بحث توزیع ظروف تجزیه پذیر و مخازن جمع آوری پسماند خشک در هیئات و مسجدها انجام می شود.

صفوی با اشاره به اینکه با دستگاه های مرتبط هماهنگی لازم انجام شده و ضمن ارائه نکات ایمنی به هیئات، برای پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی نیز آمادگی لازم وجود دارد، افزود: امکانات رفاهی و عمومی تمامی بوستان ها و به ویژه فضاهای پیرامون موقعیت های اولویت دار نیز بررسی شده اند تا مورد استفاده سوگواران قرار بگیرند.

شهردار منطقه 20 به آمادگی مدیریت شهری برای برپایی نماز ظهر عاشورا نیز اشاره کرد و در ادامه گفت: تعامل با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای اجرای برنامه های اجتماعی و فرهنگی و همچنین اعمال محدودیت های ترافیکی برای تردد آسان هیئات و عزاداران به این حرم شریف از دیگر اولویت های مدیریت شهری در این ایام است.

کد خبر 658799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha