لزوم اقدام عملی دولت و مجلس در برابر نقض‌های مکرر برجام/ باید از  ضعف ایمان و تقوا ترسید

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه باید سخنان مقام معظم رهبری فصل الخطاب همگان باشد، گفت: ملت ایران خواهان اقدام عملی دولت و مجلس شورای اسلامی در برابر نقض‌های مکرر برجام توسط امریکا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری امروز ( 7 مهر) در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: تقوا ضروری ترین سرمایه زندگی انسانی و بهترین توشه آخرت است.

 

وی با بیان اینکه پایه و اساس تقوا که باید ساختمان تقوا را بر آن بنا کرد ایمان است، افزود: تقوا میوه درخت ایمان است و قرآن کلمه توحید را به درخت مبارکی که در زمان های مختلف میوه های مناسب را به انسان هدیه می کند تشبیه می کند و اگر این درخت در ذهن انسان باشد پیوسته میوه شیرین عزت و تقوا را هدیه می کند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه در مراسم عزاداری باید ایمان مردم تقوا شود چرا که عقلانیت را با خود همراه دارد، گفت: مدیریت علمی از ایمان جدا نیست.

 

حجت الاسلام مختاری اگر معجون ایمان، عقلانیت و علم در جامعه ای شکل بگیرد سعادت دنیا و آخرت آنان را تضمین می کند، ادامه داد: اگر علم و عقل از ایمان جدا شود تبدیل به شیطنت می شود.

 

وی با بیان اینکه باید ایمان خود را تقویت کنیم، افزود: اگر انسان بنده خدا شد عزیز و عزتمند می شود و افتخارش این است که خدا برنامه تربیتی او را آماده کند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه قرآن فرمول موفقیت حضرت ابراهیم علیه السلام را تسلیم بودن در برابر خدا می داند، گفت: ایمان دو رکن باور قلبی و تسلیم بودن دارد.

 

حجت الاسلام مختاری بیان داشت: حضرت ابراهیم علیه السلام تسلیم خدا بودن را به فرزندانش توصیه کرد که باید تلاش کنید بنده تسلیم خدا باشید.

 

به گفته وی ایمان و تسلیم خدا بودن گمشده بشریت است و آرزوی هر انسانی است که در هنگام مرگ بیشترین آرامش را داشته باشد و این در سایه ایمان و تقوا محقق می شود و باید در ایام محرم دلهای خود را با نور ایمان نورانی کنیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه نباید از دشمن و عربده های وحشیانه و غیرعقلانی ترامپ و امریکا بترسیم، گفت: از ضعف ایمان و تقوا و از اینکه از درون تهی باشیم باید بترسیم اگر این مهم را تقویت کنیم از بیرون آسیب و صدمه نخواهیم دید.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به ایام محرم و شهادت امام حسین علیه السلام و هفته دفاع مقدس و بازگشت پیکر مطهر شهید محسن حججی، تاکید کرد: هرچه داریم از شهدا و خانواده آنان داریم و همه این ها برای استکبار و شیطان بزرگ پیام دارد که دست از شیطنت و نیت شوم و خام خود برای براندازی نظام اسلامی بردارد چرا که راه به جایی نمی برد.

 

به گفته وی دشمنان جمهوری اسلامی ایران 40 سال تجربه کردند و برای این نیت شوم خود تلاش می کند اما ملتی ایران اسلامی که محرم و صفر و الگوهای شهیدی از علی اکبر علیه السلام تا حبیب بن مظاهر  دارد و بعد از 1400 سال در این دنیا علی رغم سم پاشی دشمنان شهید حججی دارد دیگر به دوران سلطنت پهلوی بازگشت نمی کند و ذلت ژاندارمی امریکا را نمی پذیرد.

 

حجت الاسلام مختاری با تاکید بر کارشکنی امریکا و نقض مکرر روح و جسم برجام ناشی از زیادخواهی و اهداف شوم امریکا است، افزود: امریکا هرگز قصد خروج از برجام را ندارد چرا که عملا پیوسته نقض برجام می کند و کسی کار به او ندارد اما عربده هایی که می کشد از سر زیادخواهی است تا نقض های مکرر برجام را توجیه کند و گرنه خودشان می دانند که در برجام برد کردند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه انتظارات ملت ایران اسلامی از برجام محقق نشد و گشایش های لازم انجام نشد، گفت: اگر نظام اسلامی تن به برجام داد برای اتمام حجت بود و امروز همه دنیا فهمیدند که امریکا قابل اعتماد نیست.

 

 حجت الاسم مختاری با اشاره به اینکه امریکا هرگز به دنبال خروج از برجام نیست، افزود: امریکا با شیطنت و زمینه چینی می خواهد ملت ایران را به پذیرش برجام های 2 و 3 مجبور کند اما آرزوی برجام دیگر را به گور خواهد برد.

 

وی از سخنان ریاست جمهوری در سازمان ملل تشکر  کرد که جواب کوبنده ای به ترامپ داد و بیان داشت: اما این سخنان کافی نیست و  ملت ایران خواهان اقدام عملی و کوبنده تر دولت و مجلس در برابر نقض های مکرر برجام هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه 1400 سال تاریخ اسلام را پشت سر گذاشته ایم و تجربه کربلا را داریم و هرساله عاشورا را زنده نگه می داریم، تاکید کرد: شیعه از یزید و عمربن سعد شکست نخورد از بی تدبیری خودش شکست خورد اگر هزاران توابی که بعد شهادت امام حسین علیه السلام به میدان آمدند قبل از آن تدبیر می کردند حادثه کربلا به وجود نمی آمد.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه امروز امریکا نمی تواند به جمهوری اسلامی ایران صدمه بزند، افزود: ایران اسلامی به درخت تنومند و کشوری قدرتمندتبدیل شده و اگر تمام جناح و گرایش های سیاسی در سایه ولایت فقیه جمع شوند و سخنان رهبری برای آنان فصل الخطاب باشد و مسئولان و ثروتمندان فاصله طبقاتی را کم کنند و به دنبال زراندوزی نباشند و دولت اقتصادمقاومتی را جدی بگیرد چنان که 40 سال است امریکا نتوانسته هیچ غلطی بکند باز هم نخواهد توانست هیچ غلطی بکند.

کد خبر 659102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha