هر گوشه ای از عاشورا تابلو راهنمایی برای بشریت است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به درس های محرم و عاشورا گفت: هر گوشه ای از عاشورا، تابلو راهنمایی برای بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد روز گذشته (10 مهر) در مراسم تجلیل از خادمان حسینی صدا و سیمای استان یزد گفت: عاشورا درس بزرگی برای بشریت است که می توان از هر گوشه ای از عاشورا به عنوان تابلو راهنمایی برای بشریت استفاده کرد.

 

وی افزود: ما امروز شاهد اشعار محتوایی متناسب با عاشورا هستیم و در این زمینه نیز باید برخی از اشعاری که با ریتم های خاص سروده می شود و متناسب با فرهنگ عاشورا نیست را اصلاح کنیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: محتوای عزاداری ها باید با فرهنگ عاشورا همخوانی داشته باشد تا درس های قیام امام حسین ( علیه السلام) و اهداف آن برای نسل جوان تبیین شود.

 

وی گفت: تمامی بخش های مختلف در هیات های عزاداری باید برای انتقال این ارزش ها به نسل جوان جامعه تلاش کنند و تمامی برنامه های خود را بر این اساس داشته باشند.

 

امام جمعه یزد بیان کرد: تمامی دشمنان ما و به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا عزاداری با محتوای عاشورا را از ما بگیرند که مداحان باید به صورت ویژه به آن بپردازند.

کد خبر 659519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha