پس از ترور سخت افزاری شهید بهشتی اکنون وارد ترور نرم افزاری و تخریب شخصیت مجتهد رئیس قوه قضائیه شده اند

خبرگزاری شبستان: تخریب شهید مظلوم بهشتی را یادمان نرفته است.آن روزها به ترور سخت افزاری و فیزیکی روی می آوردند اما اکنون وارد ترور نرم افزاری و تخریب شخصیت مجتهد رئیس قوه قضائیه شده اند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه های نمازجمعه این هفته تهران با تشکر از عزاداری باشکوه مردم در دهه نخست محرم افزود: دلم روشن است که این ملت عاشورایی و کربلایی با این روحیه، به فضل خدا روی ذلت را نخواهند دید؛ ملتی که فرهنگ هیهات منا الذله در جانش نشسته است به فضل خدا همیشه عزیز خواهد بود و باید این سرمایه نفیس و ارزشمند را که گذشتگان به ما سپردند به آیندگان بسپاریم.

وی همچنین به مراسم تشییع و تودیع باشکوه شهید محسن حججی اشاره کرد و گفت: مراسم باشکوه صحن جامع رضوی، تهران، اصفهان و نجف آباد نشان می دهد که اگر فرصت می بود و این پیکر پاک را به هر یک از شهرها و استان ها می بردند چنین تشییع باشکوه و باعظمتی برگزار می شد.
 
امام جمعه موقت تهران قدردانی از شهید حججی را قدردانی از همه شهدای مدافع حرم و بلکه قدردانی از همه شهیدان خواند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به ارتحال آیت الله شیخ حسن راستی کاشانی اشاره کرد و افزود: این فقیه وارسته از هواداران و همراهان امام در نجف اشرف و پس از آن تا پایان عمرش بود.
 
آیت الله خاتمی گفت: همچنین ارتحال آیت الله روح الله شاه آبادی به عنوان استادزاده امام و فقیه زاهد و وارسته را تسلیت می گویم و امیدواریم حشر این دو بزرگ با یاران سالار شهیدان باشد.
 
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: ناجا مایه آبرو و عزت نظام اسلامی است و عزیزان نیروی انتظامی در عرصه های مهم امنیت ساز، حضوری قاطع و ستودنی دارند.
 
آیت الله خاتمی گفت: نیروی انتظامی در عرصه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا و همچنین مبارزه با مزاحمان نوامیس و اراذل و اوباش اقداماتی انجام داده که در دید و منظر مردم ماست و مردم این ها را می بینند و از صمیم جان علاقه مند به فرزندان خدوم عرصه امنیت هستند.
 
وی با اشاره به اینکه وجود امنیت، آرامش و اقتصاد سالم از تأکیدات قرآن کریم برای جامعه نمونه است افزود: امنیت زیربنای همه توسعه های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است و عزیزان نیروی انتظامی خدمتگزار این عرصه هستند.
 
هجمه به رئیس قوه قضائیه هزینه مقابله با مفسدین اقتصادی و فتنه‌گران است
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هجمه به رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب، نظام و انقلاب هدف بوده و از جمله روش های آنها تخریب مسؤولان عالی رتبه بوده است.
 
وی افزود: تخریب شهید مظلوم بهشتی را یادمان نرفته است.
 
آیت الله خاتمی گفت: آن روزها به ترور سخت افزاری و فیزیکی روی می آوردند اما اکنون وارد ترور نرم افزاری و تخریب شخصیت مجتهد رئیس قوه قضائیه شده اند.
 
وی افزود: ریشه این تخریب روشن است چرا که قوه قضائیه عزم خود را برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی جزم کرده و رئیس قوه قضائیه محکم در برابر فتنه گران ایستاده و این هم هزینه اش است.
 
خطیب جمعه تهران گفت: خودشان هم متوجه اند که با این ترفندها نمی توانند ما را از اهداف والای خود بازدارند.
 
آیت الله خاتمی در این ارتباط به تکذیب این تهمت ها از سوی وزیر اطلاعات و رئیس سازمان اطلاعات سپاه اشاره کرد و افزود: رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفتند طی ماه های آینده شاهد اتهام زنی به دیگر مسؤولان هم خواهیم بود.
 
وی گفت: عدو شود سبب خیر؛ با این دروغی که گفتند ملت در برابر همه خبرهای اینها یک علامت سؤال بزرگ می گذارد و این گامی در مسیر بصیرت است.
 
آیت الله خاتمی افزود: به اخباری که از ناحیه بی تقواها منتشر می شود نباید گوش داد.
 
وی گفت: با همه اینها به حمد خدا، نظام، مقتدر است و مسؤولان نظام می دانند که منشأ این سایت و شایعات چیست؛ سایتی است که بهایی ها آن را تأمین می کنند.
 
خطیب جمعه تهران افزود: من اسم نمی برم؛ مسؤولان محترم شما که مقتدرید و این سایت های ضد انقلاب را می شناسید با این سایت های ضد انقلاب قاطعانه برخورد کنید.
 
آمریکا با موضوع لاس وگاس دیگر از اقتدار دم نزند
امام جمعه موقت تهران گفت: آمریکا چطور می تواند از اقتدار دم بزند در شرایطی که فردی قاتل 72 دقیقه به روی مردم اسلحه می کشد و بیش از 60 نفر را به قتل می رساند و 500 نفر را مجروح می کند. 
 
آیت الله سیداحمد خاتمی در ادامه سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا هم جسم برجام و هم روح برجام را نقض کرد و هیچ چیز از برجام باقی نگذاشته است و در این اواخر آنها از گفتگوی مجدد در بحث برجام سخن می‌گویند.
 
وی گفت: به حمد خدا مسؤولان ما یک صدا گفته اند و می گویند برجام قابل مذاکره مجدد نیست که این موضع درست است و ما آن موضع را تقویت می کنیم و در شأن عزت ملت ایران است.
 
مسئولان درباره برجام دل به اروپا هم نبندند
امام جمعه موقت تهران افزود: من به عنوان امام جمعه به مسؤولان می گویم چراکه باید حرف مردم را بزنیم و باید به خدا و به این مردم اعتماد کرد و روز مبادا همین مردم هستند و نباید به حمایت اروپا دل بست. 
 
آیت الله خاتمی گفت: خوب است با اروپا تعامل داشته باشیم اما اگر اروپا روزی بخواهد میان ایران یا آمریکا یکی را انتخاب کند به طور قطع آمریکا را انتخاب خواهد کرد. 
 
وی افزود: همه مسؤولان گفته اند که آمریکا در موضوع برجام دچار نقض شده است اما مسؤول سیاست خارجی آمریکا و اتحادیه اروپا به این موضوع قائل نیستند. 
 
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به موضوع همه پرسی در منطقه کردستان عراق اشاره کرد و گفت: مسؤولان منطقه کردستان عراق گوششان به حرف حساب بدهکار نبود و سرانجام سوم مهر با همه پرسی به تعبیر
 
مقام معظم رهبری خیانت را نشان دادند اما خوشبختانه جهان همه پرسی را به رسمیت نشناخت و حتی آمریکا که ارباب صهیونیست ها است در بیانیه ای این همه پرسی را به رسمیت نشناخت و حتی رژیم صهیونیستی که قبل از برگزاری همه پرسی حمایت می کرد به طور رسمی حمایت نکرد. 
 
وی افزود: ​البته موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی در این موضوع رندانه به نظر می رسد. 
 
آیت الله خاتمی گفت: راهکار در این زمینه همان وحدت و هم پیمانی میان عراق و ایران و ترکیه است و تا دیر نشده مسؤولان باید پیمانی قوی با هم ببندند و نگذارند این بذر، جان بگیرد و باید توطئه را در نطفه خفه کنند. 
 
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش به حادثه لاس وگاس آمریکا اشاره کرد و گفت: این حادثه ای نیست که خطیب جمعه بتواند به راحتی از آن بگذرد چراکه یک آدم در طبقه 32 یک هتل آمده و 60 نفر را کشته و 500 نفر را مجروح کرده است. 
 
وی افزود: من در این زمینه چند حرف دارم و حرف اولم این است که کشتن بی گناه چه در لاس وگاس و چه در یمن، سوریه و بحرین محکوم است و اینکه در برابر کشتارهای یمن خم به ابرو نیاورند اما در بحث لاس وگاس ورود کنند نوعی نفاق است. 
 
آیت الله خاتمی گفت: در خبرها آمده بود که این قاتل با آرامش 72 دقیقه چند خشاب عوض کرده و این همه آدم را کشته و مجروح کرده است؛ شما مقتدرید؟ دم از اقتدار می زنید؟ از نیروی انتظامی ما یاد بگیرید که قبل از اینکه توطئه ای صورت بگیرد آن را سرجایش می نشاند. 
 
وی افزود:​ حرف آخر من درخصوص این قضیه به مردم آمریکاست که از دولتمردان خود بخواهند بجای اینکه در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی فضولی کنند به فکر امنیت شهروندان خود باشند چراکه هر شلوغی در جهان دیده شود یک پای توطئه، فضولی های آمریکاست.
کد خبر 660205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha