آمریکا با دروغ‌پردازی نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد

خبرگزاری شبستان: معاون رییس جمهور با تأکید بر این‌که سخنان روز گذشته ترامپ چیزی جز اتهامات ناروا و دروغ نسبت به ایران اسلامی نبوده است، گفت: آمریکا با دروغ‌پردازی نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور امروز در مراسم افتتاح طرح تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با اشاره به سخنان سخیفانه روز گذشته رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: ترامپ در دوران انتخاب ادعا کرده بود بعد از ریاست جمهوری کارهای شگفت‌انگیزی خواهد کرد؛ اما امروز در نهایت جز نفرت و بدبینی، توهین، دروغ و تهمت حرفی نزده است.
وی با بیان این‌که رییس جمهور آمریکا حداقل اطلاعات یک فرد معمولی را در سخنرانی روز گذشته خود نداشت تا جایی که نام منطقه مهمی چون خلیج‌فارس را اشتباه عنوان کرد، تصریح کرد: صحبت‌های مغرضانه ترامپ در حالیست که قبلاً ادعا می‌کرد دولت اوباما داعش را ایجاد کرده است.
جهانگیری ادامه داد: سخنان روز گذشته ترامپ چیزی جز اتهامات ناروا و دروغ نسبت به ایران اسلامی نبوده است، تاریخ نشان داده ملت ایران براساس باورهای عمیق خود توانسته نظام اسلامی را به خوبی رو به تعالی هدایت کند، امروز بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و یکدلی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ترامپ خیال می کند با تهدید و تحریم می تواند عزم ملت ایران را خدشه‌دار کرده و از باتلاق گرفتار شده در منطقه نجات پیدا کند، غافل از این‌که برجام یک معاهده بین‌المللی چند جانبه است که مبتنی بر حقوق بین الملل به امضا رسیده است؛ آمریکا با دروغ‌پردازی نمی‌تواند ملت ایران را به زانو درآورد.
جهانگیری افزود: برخی تردید داشتند که چگونه می‌شود ایران به تنهایی در مقابل شش کشور قدرتمند جهان قرار گرفته و حرف خودش را بزند، در حالی که با اطمینان به توانمندی دیپلمات‌ها و پشتوانه قوی داخلی وارد میدان شدیم و برجام را به جایی رساندیم که تبدیل به یک الگوی تمام عیار برای حل مسائل پیچیده بین المللی است.
 معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سیاست‌های داخلی در حوزه اقتصاد بر اساس اقتصاد مقاومتی پی‌ریزی شده است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی تنها برای روزهای سخت و فشار تحریم‌ها نیست، بلکه الگویی برای توسعه کشور محسوب می شود.
جهانگیری افزود: دولت می‌داند که مردم از بیکاری در رنج بوده و معیشت و وضع درآمد مناسبی ندارند، راهبرد پیش گرفته این است که با بهبود اقتصاد ایجاد اشتغال کنیم؛ در این راستا دو راهبرد را به طور جدی دنبال می کنیم، یکی گفت‌وگو و مذاکره برای احقاق حقوق ملت ایران در مجامع بین المللی و دیگری اداره امور اقتصادی کشور به شکل مطلوب است.
وی در بخش دیگیری از سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء در عرصه‌های مختلف سازندگی کشور اظهار داشت: قرارگاه سازندگی خاتم لانبیا(ص) نقطه اتکای توسعه سازندگی است،  قرارگاه سازندگی مجموعه‌ای متعلق به ملت ایران بوده و دولت نمی‌تواند این توانمندی و ظرفیت را نادیده بگیرد.

 

کد خبر 662327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha