واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه به عنوان یکی از طرح های توسعه این مجتمع با ظرفیت تولیدی ۸۰۰ هزار تن به همت قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا شد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، واحد تولید آهن اسفنجی فولاد میانه به عنوان یکی از طرح های توسعه این مجتمع با ظرفیت تولیدی 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال اجرا شده است. میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این کارخانه 2 هزار و 800 میلیارد ریال است و در ساخت آن 300 شرکت داخلی مشارکت داشتند.
این طرح توسعه شامل سه بخش احیا، ذوب و نورد است که بخش احیای مستقیم در قالب پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه، از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شد و موسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا به صورت 'مهندسی، تأمین کالا و ساخت' (EPC) این پروژه را اجرا کرد.
سردار عبادالله عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امروز در مراسم افتتاح طرح پ با اشاره به اینکه در پروژه تولید آهن اسفنجی فولاد میانه ۳۰۰ پیمانکار و شرکت بومی منطقه حضور داشته اند، اظهار داشت: کاهش بروکراسی اداری سرعت اجرای پروژه‌ها را دو برابر خواهد کرد و به تبع آن سرمایه‌گذارها نیز وارد عمل می‌شوند.
وی گفت: در پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی ۹۶ درصد خلوص داشتیم، حتی در بحث امور زیست محیطی از گاز طبیعی بهره بردیم و ۹۰ درصد پروژه با تکیه به توان داخلی بوده که یک افتخار برای ماست. یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در مجموعه تولید آهن اسفنجی میانه به عنوان پروژه پرکاربرد مشهود است.
سردار عبداللهی ادامه داد: اجرای این طرح در راستای قانون برنامه سوم و چهارم توسعه در بخش صنایع معدنی و در راستای افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور به ۱۰ میلیون تن در سال، طرح فولاد میانه با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سال در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار به عنوان یکی از طرح‌های 8 گانه طراحی و با تکمیل چرخه تولید فولاد آذربایجان را تأمین خواهد کرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان این‌که تحریم‌های ظالمانه دشمن هیچ‌گاه مانع حرکت رو به رشد نظام اسلامی ایران نشده است، اظهار داشت: در دوران تحریم‌ها دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم. چنانکه شعار "ما می توانیم" با اجرای پروژه های عظیم به همت جوانان نخبه ایرانی و با تکیه بر دانش بومی به اثبات رسیده است.
 وی گفت: معتقدیم با تحریم و تهدیدهای ناجوانمردانه دشمن اگر وحدت و یکپارچگی حفظ شود، همان فرمایش تاریخی امام راحل مبنی بر این‌که " آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، ثابت خواهد شد. اگر بخواهیم از خام‌فروشی نفت و تکیه بر درآمدهای نفتیرهایی یابیم، باید به سمت معادن حرکت کنیم.

 

کد خبر 662328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha