همچنان به نهاد مقدس سپاه تکیه خواهیم زد

خبرگزاری شبستان: شریعتمداری گفت: سپاه بازوی توانمند نظام و ملت ایران برای اداره کشور بوده و همچنان به آن تکیه خواهیم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در مراسم افتتاح طرح تولید آهن اسفنجی فولاد میانه با تأکید بر این‌که تحریم‌های ظالمانه دشمنان هیچ خللی در مسیر تعالی نظام ایجاد نمی‌کند، اظهار داشت: با وجود همه تهدیدها، کارشکنی‌ها و تحریم‌های مختلف آمریکا سال رشد اقتصادی دو رقمی را تجربه کردیم.
وی با اشاره به این‌که رشد تولید فولاد کشور در سال جاری با وجود محدودیت ها، تحریم ها و فشارهای دشمنان روی داده است، گفت: توازن سازی در عرصه فولاد کشور از اهداف و برنامه های دولت است، تلاش می کنیم مصرف سرانه فولاد در کشور ارتقا یابد.
شریعتمداری با اشاره به این‌که در دولت یازدهم وضعیت تولید فولاد از 23 میلیون تن در سال 1392 به 31 میلیون تن در سال 1395 رسید، تصریح کرد: فولاد یکی از شاخصه های توسعه در کشور محسوب می شود، کارخانه تولید آهن اسفنجی دومین پروژه اجرایی از بین هشت پروژه عظیم کشوری است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتهامات روز گذشته رییس جمهور آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: ملت ایران پایدار خواهد ماند؛ حتی اگر ترامپ رییس جمهوری آمریکا با همه قدرت و توان خود به میدان بیاید.
وی ادامه داد: سپاه بازوی توانمند نظام و ملت ایران برای اداره کشور بوده و همچنان به آن تکیه خواهیم زد، همانطور که امام راحل فرمودند؛ اگر سپاه نبود کشور هم نبود، ما نیز با پیروی از فرامین امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب از این نهاد مقدس حمایت خواهیم کرد.
همچنین مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با بیان این‌که تا پایان سال بتوان 6 طرح دیگر را نیز به بهره برداری خواهد رسید، گفت: آهن اسفنجی در کشور با تکنولوژی میگرس اجرا می شد، اما در حال حاضر برای اولین بار در سطح کشور شاهد تولید این آهن از طریق تکنولوژی pred در میانه هستیم.
بنابر این گزارش، در راستای قانون برنامه سوم و چهارم توسعه در بخش صنایع معدنی و به منظور تأمین فرآورده‌های فولادی و رفع نیاز به واردات فولاد و کسب بخشی از سهم جهانی فولاد، همزمان ۸ طرح فولادی در شهرهای مختلف کشور شروع شد که یکی از آنها شهرستان میانه است.
این طرح شامل ۳ بخش احیا، ذوب و نورد می‌باشد که بخش احیای مستقیم در قالب پروژه کارخانه تولید آهن اسفنجی میانه، از طرف سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) واگذار شد و مؤسسه عاشورای گروه تخصصی کربلا به صورت «مهندسی، تأمین کالا و ساخت» (EPC) این پروژه را به انجام رساند که در حال حاضر به بهره‌برداری رسیده است.
شهر میانه دارای شاخصه‌های مهمی بود که آن را به گزینه مناسبی برای این طرح تبدیل کرده بود. نزدیکی به سد برای تأمین آب، مجاورت با کارخانه فولادسازی میانه، دسترسی به خط آهن و خط ترانزیت میانه- تبریز از جمله این شاخصه‌ها بود.

 

کد خبر 662329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha