عبدالملک حوثی: آمریکا و عربستان طاغوت هستند/ مقابله با طاغوت وظیفه ای دینی است

خبرگزاری شبستان: رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه دین اسلام، مقابله با طاغوت را واجب کرده است، تجاوز آمریکا و عربستان به یمن را نوعی طغیان برشمرد که امت اسلامی باید با آن مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از "المسیره"؛ "سید عبدالملک بدرالدین الحوثی" –رهبر انصارالله یمن- طی سخنانی به مناسبت سالروز شهادت زید بن علی بن الحسین(ع) تأکید کرد که مقابله با طاغوت و طغیان مسئولیتی دینی است که در دنیای امروز امت اسلامی غایب است و این درحالی است که شانه خالی کردن از مسئولیت دینی پیامدهای ناگواری برای امت اسلامی به دنبال دارد.

"سید عبدالملک حوثی" گفت: "دین اسلام، مقابله با طاغوت را واجب کرده و این مسئولیت دینی، مقابله با مجرمان و طاغیان را امری ضروری نموده است. تجاوز آمریکایی-سعودی به یمن، نمونه ای از این طاغوت است که امت اسلامی گرفتار آن شده است."

رهبر انصارالله یمن با هشدار در مورد اینکه سازش با طاغوت درکی نادرست است گفت: "واقعیت و حقیقت آمریکا و اسرائیل بهترین مثال برای این موضوع است که سازش با طاغوت و یاغی هیچ جایگاهی ندارد."

سید عبدالملک حوثی تصریح کرد: دوره های تاریخی امت اسلامی پر است از ظلم و فسادی که مفاهیم مغایر با اسلام را بوجود آورده است. میان عبادت ها و مسئولیت ها ارتباط مستحکمی وجود دارد که جدایی میان آن، اسلام را به یک دین ظاهری صرف مبدل ساخته است."

وی اضافه کرد: "امت اسلامی باید ارزش اقدام و شتاب در مقابله با طاغوت را درک کند. مصلحت و منافع ما ایجاب می کند که به خود بیاییم که در غیر اینصورت بهای سنگینی باید بپردازیم. طاغوت تلاش می کند تا مردم را به هراس اندازد و چنانچه تسلیم شدند، زمام امور آنها را به دست گیرد. تسلیم شدن در مقابل دشمن، از خطر آن نجات نمی دهد، این درحالی است که فداکاری، نتیجه خوب و طیبی دارد. طاغوت جهانی و دست نشاندگان منطقه ای آن، برای غلبه بر امت اسلامی و به بردگی گرفتن و غارت اموال آن از هیچ وسیله ای چشم پوشی نمی کنند."

رهبر انصارالله یمن در پایان خطاب به همدستان با متجاوزان به ملت یمن گفت: "هیچ گونه اختلاف سیاسی توجیه نمی کند که در کنار بیگانگان قرار گیری تا کشورت را اشغال کنند؛ اولویت تمام طرف های متجاوز به یمن، تحقق طمع ورزی های خود اعم از سیطره بر مواضع استراتژیک، غارت ثروت های مردم یمن و استعمار آنهاست، نه اینکه به فکر منافع یمنی ها باشند."

 

 

کد خبر 662351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha