برپايي نماز جماعت در ۲۵ هزار مدرسه كشور

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش از فعالیت حدود ۳ هزار ۵۰۰ روحانی به صورت تمام وقت در مدارس خبر داد و گفت: نماز جماعت در ۲۵ هزار مدرسه كشور اقامه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، علیرضا رحیمی، معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش امروز در دیدار با امام جمعه مراغه از برپايي نماز جماعت در 25 هزار مدرسه كشور خبر داد و اظهار داشت: امسال 18 هزار روحانی برای انجام فعالیت های تبلیغی، مذهبی و آموزش مسائل دینی به مدارس سراسر کشور اعزام می‌شوند.
وی با بیان این‌که ائمه جماعت با حضور در مدارس در كنار اقامه نماز جماعت به مسائل شرعي و شبهات ديني دانش‌آموزان پاسخ مي‌دهند، خاطرنشان کرد: امروز حدود 3 هزار 500 روحانی به صورت تمام وقت در فعالیت‌های پرورشی مدارس حضور دارند.
رحیمی با اشاره به وجود 105 هزار مدرسه در کشور گفت: استفاده آموزش و پرورش از ظرفیت حوزه علمیه امری لازم و ضروری است که باید به طور جدی از سوی هر دو نهاد پیگیری و دنبال شود، خوشبختانه فعالیت روحانیان در مدرس تنها به برپایی نماز جماعت محدود نیست.
معاون برنامه‌ریزی و پژوهش ستاد همکاری حوزه‌‌های علمیه و آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که کمبود اعتبارات فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش مانعی برای تحقق تمامی برنامه‌هاست، تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های پرورشی در مدارس نیازمند توجه بیش از پیش دولت و مجلس شورای اسلامی است.
همچنین طاهر علمی، معاون پرورشی آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که تعداد مدارس پسرانه و دخترانه فعال در استان با تعداد روحانیان و مبلغان حوزوی همخوانی ندارد، اظهار داشت: امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی ۸۰۰ روحانی در 5 هزار و ۲۰۰ مدرسه استان برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی دانش‌آموزان حضور دارند.
وی با اشاره به این‌که تابستان سال جاری ۶۵ نمازخانه در مدارس استان احداث شده است، گفت: اکنون اکثر مدارس مجهز به نمازخانه هستند که امیدواریم خیرین مدرسه‌ساز، در راستای تجهیز نمازخانه‌ها نیز همت مضاعف داشته باشند، ضمن این‌که مساعدت حوزویان برای حضور حداکثری مبلغان در مدارس را نیازمندیم.

 

کد خبر 662864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha