تدوین ۹۶ سند استاندارد ملی در استان همدان/ سه کالای همدان استاندارد ملی گرفتند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور سه محوصل تولیدی استان همدان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 29 مهر ماه به نام روز ملی صادرات نامگذاری شده است، گفت: سازمان استاندارد 2 تکلیف مهم در حوزه نظارت بر امر صادرات و واردات دارد.

 

وی با بیان اینکه 64 مورد اظهارنامه برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری وارداتی داده شده است، افزود: یک هزار و 33 گواهی انطباق از سوی استاندارد در بخش صادرات کالا صادر شده است.

 

وی از تدوین 96 سند استاندارد ملی در استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین 200 سند استاندارد ملی بازنگری شده است .

 

مدیرکل استاندارد استان همدان اظهار داشت: در راستای توانمند سازی مدیران کنترل کیفی هشت هزار و 300 نفر ساعت آموزش بدو استخدام و آموزش های تکمیلی ارائه شده است .

 

مددی از صدور 87 پروانه کاربرید نشان استاندارد خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین بیش از 126 پروانه کاربرد نشان استاندارد تمدید شده است.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 124 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی صورت گرفته است، گفت: از بررسی و پایش فرآیند 90 واحد دارای مصرف انرژی بالا 25 واحد پروانه رعایت معیار مصرف انرژی را دریافت کردند.

 

وی از نمونه برداری 2 هزار و 362 مورد در جهت استمرار کیفیت و کنترل پروانه خبرداد و افزود: طرح کنترل بازار در جهت دفاع از حقوق مصرف کننده برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری انجام می شودکه در این حوزه بیش از یک هزار و 950 فقره از شبکه توزیع نمونه برداری شده است.

 

مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان اینکه 2 هزار و 314 نازل سوخت تست و آزمون شدند، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز تخلف باید نازل های سوخت هر سال مورد آزمون قرار بگیرند.

 

مددی بیان داشت: برای نخستین بار سه کالا و محصول تولیدی  شامل بخاری گاز سوز هوشمند، محصول سیب زمینی و آب پاش دوار در استان  همدان موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شدند.

 

کد خبر 663942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha