اروپا خطوط قرمز ایران در بحث های دفاعی و امنیتی را محترم بشمارد

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مناسبات ایران و اروپا گفت: نگرانی اروپایی ها در باب برجام نه به خاطر علاقمندی به ایران بلکه به این دلیل است که معتقدند اگر برجام به هم بخورد ناامنی در کشور آنها بیشتر می شود.

حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد آینده مناسبات ایران و اروپا به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: مناسبات ایران با اروپا بسیار جدی شده است، مناسبات در دنیای سیاست زمانی جدی می شود که پای منافع و امنیت ملی کشورها به میان بیاید در حال حاضر پای منافع و امنیت ملی اتحادیه اروپا به میان آمده است.

 

وی اظهار داشت: اگر ایران نبود الان داعش به مرزهای اروپا رسیده بود و آقای روحانی در سفر مکرون به ایران باید به صورت جدی با وی در این زمینه وارد مذاکره شود که اگر ایران سیاست مشارکت جویانه خود را کنار بگذارد آن موقع ترانزیت تروریست مواد مخدر، عرضه قاچاق و آواره به مرزهای اروپا خواهد رسید.

 

فلاحت پیشه گفت: در حال حاضر ایران بدون اینکه هزینه ای روی دست دنیا بگذارد خودش هزینه پولی و مقابله با تروریست ها و مولفه های ناامنی را می دهد. ممکن است نگرانی اروپا به این علت باشد که با برهم زدن برجام مولفه های امنیت ملی در این اتحادیه کاهش می یابد و علت اختلاف اروپا با امریکا نیز همین است.

 

وی تصریح کرد: توصیه ای که ما به اروپا داریم این است که به جای همصدایی با امریکا در مورد ادعایی که در بحث موشکی ایران دارد خطوط قرمز ایران بر بحث های امنیتی و دفاعی را بپذیرند و آن را محترم بشمرند و به این طریق کشوری را که مانع گسیل ناامنی به حوزه اروپاست مورد حمایت قرار دهند.

 

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه در غرب آسیا هیچ کشوری به اندازه ایران برای مقابله با تروریست کار نکرده است، خاطرنشان کرد: ما می توانستیم به جای اینکه هزینه بدهیم و مقابل تروریست و قاچاق بایستیم در درون مرزهای خودمان از امنیت داخلی مان حفاظت کنیم و این واقعیت هایی است که باید با آقای مکرون آقای روحانی در میان بگذارد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: نگرانی اروپایی ها در باب برجام نه به خاطر این است که علاقمند به ایران هستند بلکه به این دلیل است که معتقدند اگر برجام به هم بخورد ناامنی در کشور آنها نیز بیشتر خواهد شد.

کد خبر 664597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha