سرانه فضای ورزشی در ایلام ۸۶ سانتی‌متر است/ کسب ۲۰۴ مدال توسط ورزشکاران ایلامی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، گفت: استادیوم ۱۵ هزارنفری مرکز استان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی ایلام با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، بهروز حیدر زاده، مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان به مناسبت هفته تربیت‌بدنی، اظهار کرد: در حال حاضر 22 پروژه استانی و 14 پروژه ملی در استان در دست احداث و یا به‌صورت نیمه تکمیل وجود دارد.

 

وی، بابیان اینکه برای تکمیل این پروژه‌ها 700 میلیارد ریال نیاز است، یادآور شد: 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی، نفت و ارزش‌افزوده در سال جاری به این استان اختصاص‌یافته و باوجود محدودیت‌ها و کمبود منابع مالی، ورزش استان در سال 95 با رشد ٣٦درصدي مواجه شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام بابیان اینکه بیش از ٣۰۰ هیئت ورزشی در رشته‌های مختلف در استان فعال است، گفت: در شش‌ماهه اول سال جاری ٣١ ورزشکار استان برگزیده تیم ملی شدند.

 

حیدرزاده، با اشاره به اینکه این استان ازنظر سرانه ورزشي در بين چهار استان برتر كشور قرار دارد، ابراز کرد: سرانه ورزشی در استان به ازای هر نفر 86 سانتی‌متر است و این در حالی است که شاخص سرانه ورزشی در شهرستان‌های دهلران و مهران بیش از یک متر و 20 سانتی‌متر است.

 

وی، تصریح کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌ای جديد، میزان سرانه ورزشي استان به استانداردهاي جهاني نزدیک خواهد شد

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، خاطرنشان کرد: ورزشکاران ایلامی در شش ماه اول سال ۹۶ در رقابت‌های ملی و بین‌المللی درمجموع 204 مدال شامل ۶۴ طلا، ۵۸ نقره، ۸۲ برنز کسب کردند.

کد خبر 664726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha