نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، ۳ رکن مهم در پدافند غیرعامل است

خبرگزاری شبستان: فرماندار عنبرآباد گفت: تمامی سازمان ها همواره باید نسبت به آماده باش نیروی انسانی، فضا و تجهیزات به عنوان ۳ رکن مهم در پدافند غیر عامل و مقابله با بحران ها اقدام کرده و آمادگی لازم جهت برگزاری مانور آمادگی در هفته پدافند غیرعامل را د

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، محمد حجتی پور فرماندار عنبرآباد ظهر امروز ( 2 آبان ) در جلسه برنامه ریزی هفته پدافند غیرعامل واقع در فرمانداری این شهرستان گفت: فرهنگ سازی پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل مهم و اساسی در راستای مصون سازی در بین آحاد مختلف جامعه ضرورت دارد.

 

وی افزود: پدافند غيرعامل مجموعه ای از اقدامات غيرمسلحانه است كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، ارتقاي پايداري ملي در برابر تهديدات نظامي دشمن و هرگونه تهدید خارجی  و یا بحران احتمالی مي شود.

 

فرماندار عنبرباد عنوان داشت: هفته پدافند غیر عامل فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه های مفید، متنوع و فراگیر در عرصه های عمومی و تخصصی نسبت به معرفی دستاوردهای حوزه پدافند غیر عامل و گفتمان سازی عمومی و نهادینه کردن آن در جامعه اقدام شود.

 

حجتی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی در ادارات شهرستان و ارائه آموزش ها در حوزه ی پیشگیری، اظهار داشت: مهم ترین اصل در پدافند غیرعامل توجه به اصل پیشگیری و ارائه آموزش های مختلف در حوزه ی تخصصی ادارات است.

 

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی در حوزه ی فضای مجازی، اضافه کرد: پدافند غیرعامل در همه حوزه های زندگی اجتماعی مطرح بوده  است و شرایط حاکم بر فضای سیاسی و اجتماعی امروزه اقتضا می کند که جهت حفاظت از ارزش ها و هنجارها، چارچوب های پدافند غیرعامل را در حوزه فضای مجازی به کار بسته تا از آسیب پذیری محفوظ بمانیم.

 

فرماندار عنبرآباد استفاده از تکنولوژی های روز در بحث پدافند غیرعامل را امری انکار ناپذیر دانست و یادآور شد: پیشرفت روز افزون و همه جانبه جامعه در ابعاد مختلف به ویژه حوزه های فرهنگی و اجتماعی می طلبد تا برای مقابله و پیشگیری از برخی بحران های احتمالی در این مسیر برنامه ریزی های صحیح و اصولی با تکیه بر اصل مهم آموزش انجام شود.

 

وی در ادامه آمادگی همه جانبه دستگاه های اجرایی شهرستان در بحث مقابله با هرگونه بحران احتمالی را خواستار شده و تأکید کرد: تمامی دستگاه ها همواره باید نسبت به آماده باش نیروی انسانی، فضا و تجهیزات به عنوان 3 رکن مهم در پدافند غیر عامل و مقابله با بحران ها اقدام کرده و آمادگی لازم جهت برگزاری مانور آمادگی در هفته پدافند غیرعامل را داشته باشند.

 

گفتنی است برنامه ریزی مانور میزان آمادگی دستگاه ها و همچنین برنامه های مختلف فرهنگی و غیره همزمان با هفته پدافند غیرعامل (6 لغایت 12 آبان ) سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان عنبرآباد برگزار می شود.

کد خبر 664750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha