برپایی ۸ موکب و ۴۰ کانتر ویژه طرح نایب الشهید در مسیر پیاده روی اربعین

خبرگزاری شبستان: دبیر این طرح با اشاره به ایجاد ۴۰ کانتر نیابت از شهدا در مسیرهای مرزی و پیاده‌روی گفت: همچنین ۴ موکب مرزی و ۴ موکب در مسیر پیاده روی ویژه این طرح راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری طرح نایب الشهید و موکب رسانه‌ای افق صبح امروز با حضور حسین عامریان، محسن ناجی و اسماعیل بهمن‌آبادی در خبرگزاری تسنیم پویا برگزار شد.

حسین عامریان در ابتدای این نشست با بیان اینکه طرح پیاده‌روی اربعین به نیابت شهدا سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد و بازخورد خوب و گسترده ای داشت، گفت: با توجه به اینکه فضای اربعین فضای مردمی است این طرح ها را اقدامی جهت اهداف انقلاب و اتحاد شیعیان امسال نیز جدی تر برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 350 هزار کارت نیابت از شهدا در بین زایران اربعین توزیع شد، خاطرنشان کرد: به این ترتیب 300 هزار کارت مخصوص شهدای ایرانی و 50 هزار کارت مخصوص شهدای حشدالشعبی توزیع شد.

عامریان با بیان اینکه این طرح بستر مناسبی برای تعاملات فرهنگی و ابعاد سیاسی و اجتماعی است، اظهار کرد: اگر نگاه سیاسی و اجتماعی به پیاده روی اربعین نداشته باشیم از این فرصت مناسب جهت اتحاد جهان اسلام استفاده مطلوب نکرده‌ایم.

دبیر این طرح با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باعث اتحاد جبهه واحد بین شیعیان می شود، تصریح کرد: در این راستا برنامه امسال با جذابیت و تنوع کافی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارت های نیابت از شهدا امسال به زبان های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی طراحی شده است، ادامه داد: همچنین این کارت ها شهدای یمن، لبنان، فاطمیون، زینبیون، عربستان و نیجریه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

عامریان با بیان اینکه در این طرح امکانی فراهم شده تا هر شخص شهید مورد علاقه خود را طراحی کرده و از طریق سایت نایب الشهید ارسال کند، افزود: ما به دنبال الگوسازی از شهدا در این طرح هستیم و یادآوری و ذکر شهدا در مسیر پیاده‌روی اربعین به انس بیشتر با شهدا منجر می شود.

دبیر این طرح با اشاره به ایجاد 40 کانتر نیابت از شهدا در مسیرهای مرزی و پیاده‌روی گفت: همچنین نرم افزار آفلاین طراحی و توزیع شده و به موکب های داخل عراق و مرزی ایران نیز تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه افراد حاضر در این طرح می توانند با مراجعه به موکب های این طرح عکس شخصی خود را در کنار عکس شهید قرار دهند، خاطرنشان کرد: همچنین برای کسانی که در پیاده روی اربعین نمی توانند شرکت کنند و بخواهند در این طرح مشارکت داشته باشند می توانند شهید مورد علاقه خود را در سایت قرار داده تا دیگران آن را انتخاب کنند.

عامریان با اشاره به راه اندازی 4 موکب مرزی و 4 موکب در مسیر پیاده روی ویژه این طرح گفت: فرهنگسازی در مورد این طرح نیاز به تبلیغ دارد و نقش رسانه ها در این بین بسیار موثر است.

دبیر این طرح با اشاره به حضور 250 خادم برای موکب های مسیر پیاده روی ادامه داد: همچنین 100 خادم الشهدا در موکب های خروجی مرزی در ایران وظیفه فرهنگی، تبلیغی و ترویجی خواهند داشت.

کد خبر 664951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha