آیت الله ملک حسینی (ره) از رجال مذهبی، علمای بزرگ تاریخ و جنوب کشور بود

خبرگزاری شبستان: رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی به ویژگی های مرحوم آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی (رضوان الله تعالی علیه) اشاره کرد و گفت: ایشان از رجال مذهبی، بزرگان فقه و علمای بزرگ تاریخ کشور و جنوب کشور بود.

غلام محمد زارعی، رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی به ویژگی های مرحوم آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی (رضوان الله تعالی علیه) اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: ایشان از رجال مذهبی، بزرگان فقه و علمای بزرگ تاریخ کشور و جنوب کشور بودند که همیشه باید یاد و نام ایشان در خاطره ما، نسل ها و آیندگان ماندگار باشد.

 

زارعی اظهار داشت: باید همیشه تاریخ، مردم و آیندگان ما از چهره مذهبی، سیاسی و فقهی استان حضرت آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی (رضوان الله تعالی علیه) یاد کنند.

 

وی یادآور شد: امیدواریم که این فرصت، فرصتی باشد که بتوانیم بخشی از مبارزات و روحیه مردم داری و دفاع از حقون آنها را که همه مردم این ویژگی را در وجود این عالم ربانی سراغ دارند، در این کنگره بیان شود.

 

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این گوهر ارزشمند گرچه از بین ما رفت، اما همیشه در قلب، ذهن و روح مردم استان جاویدان خواهد بود.

 

زارعی اظهار امیدواری کرد بتوان به پاس خدمات ارزشمندی که در طول حیات مبارک ایشان صورت گرفته، کنگره ای شایسته و در شان آیت الله ملک حسینی برگزار شود.

 

وی خواستار بیان خدمات و ویژگی های این مرد بزرگ الهی شد و گفت: همه ما باید بتوانیم ادامه دهنده راه و فکر این عالم ربانی با محوریت خلف صالح ایشان حضرت آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی که امروز در جایگاه نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفته اند، باشیم.

 

شایان ذکر است، نخستین کنگره ملی بزرگداشت مرحوم آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور مسئولان کشوری، لشکری، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، استان های جنوبی کشور در یاسوج برگزار می شود.

 

در آئین بزرگداشت نخستین کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه) که چهارم آبان جاری در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار می شود، صاحبان مقالات برگزیده به دبیرخانه این همایش نیز تجلیل خواهند شد.

 

کد خبر 665119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha