آیت الله ملک حسینی (ره) روز شهادت امام صادق (ع) را در شیراز نهادینه کرد

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با بیان اینکه آیت الله ملک حسینی(ره) نسبت به غیر طلاب و مردم در مکان‌ های مختلف همیشه لطف داشتند، گفت: ایشان روز شهادت امام صادق (ع) را در شیراز نهادینه و مردم را متوجه مذهب و مکتب تشییع کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین کنگره ملی بزگداشت آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه)، نماینده فقید ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور مسئولان کشوری، استان های جنوب کشور، اساتید حوزه های علمیه، مسئولان استانی و شهرستانی در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج آغاز شد.

 

آیت ‌الله احمد بهشتی، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در این کنگره، گفت: شجاعت همراه با صراحت لهجه آیت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه) باعث شده بود که این شخصیت معنوی در خطه جنوب بسیار قابل احترام باشد.

 

آیت الله بهشتی آیت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه) را الگوی جامعه دانست و اظهار داشت: اگر روحی از عدالت و شرافت در جامعه بود، این نشانه در وجود آیت الله ملک حسینی وجود داشت.

 

وی یادآور شد: ایشان شاگرد شخصیت های بزرگی از جمله امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و  آیت الله بروجردی بود که مردم این استان و فارس بسیار شخصیت این عالم را دوست داشتند.

 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شجاعت و صراحت لهجه این عالم نستوه باعث شده بود که ایشان در جامعه از قرب زیادی برخوردار باشند.

 

آیت الله بهشتی با بیان اینکه ایشان نسبت به ائمه اطهار (علیهما السلام) دید وسیعی داشتند، اضافه کرد: این عالم بزرگ روز تولد امام صادق (علیه السلام) در بین مردم شهر شیراز را نهادینه کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز باید زحمات و خدمات دیگر ائمه (علیهم السلام) برای مردم بازگو شود که مرحوم آیت الله ملک حسینی (رضوان الله تعالی علیه) این خدمات را برای مردم بازگو کردند.

 

این استاد حوزه علمیه به روز هفتم آبان اشاره کرد و گفت: باید به مردم کهنه پرستی و کورش پرستی و این گونه موارد را تبیین کرد و به مردم گفت که در دوره انوشیروان چگونه با کفاشی که می ‌خواست فرزندش درس بخواند رفتار کرد.

 

آیت الله بهشتی با بیان اینکه اسلام آمد و ما را آزاد و مردم را از مصیبت ها رها کرد، عنوان کرد: به مردم قدیم بگویید آن حکومت شاهنشاهی ملعون چه بلایی بر سر ما آورد و امروز برخی می گویند کورش این بود و داریوش آن بود.

کد خبر 665166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha