بخشش گناهان شخصیت و ماهیت انسان را تغییر می‌دهد

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بخشش گناهان شخصیت و ماهیت انسان را تغییر می‌دهد، گفت: اگر شخصیت انسان براثر آمرزش گناهان تغییر کند دیگر هرگز مرتکب گناه نمی شوند.

به گزراش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در دیدار با دانش آموزان زائران اربعین سید الشهدا(ع) در حسینیه شیخ زاهد، گفت: امروز شما یک موقعیتی دارید که از آن بی اطلاع هستید و چون نسبت به این شرایط خوب بی خبرید قدر آن را نمی‌دانید.

وی افزود: امروز یک جهان در برابر ایران ایستاده است و مابقی کشورها به جزء چند کشور انگشت شمار همه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی دست و پای خود را جمع می‌کنند.

آیت‌الله جاودان ایرانی بودن و به ایران خدمت کردن را یک تفکر مقدس و ارزشمند در وجود دانش آموزان جامعه بیان کرد و اظهار داشت: مدرسه‌ای که غصه تربیت شاگردانش را نخورد تاسف انگیز است، نتیجه سالم ماندن عقاید محصلان تا پایان دبیرستان متضمن تخریب نشدن افکار آنان در سطوح بالاتر علمی است.

استاد حوزه علمیه در خصوص آداب زیارت، ابراز کرد: سال اولی که ما به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) رفتیم ما را در آب بهشت غرق سپس خارجمان کردند امید که برای شما هم پیش بیاید به نوجوانی خودتان و فضل الهی امیدوار باشید تا خداوند قطره‌ای از بهشت را به شما بچشاند.

وی افزود: مراقبت در این سفر معنوی بسیار ضروری است بنابراین تهیه غذای ساده و کم خوری، مراقبت از وقت و زمان، تعیین هدف، کم خوابیدن، کم گویی، پرهیز از شوخی و خنده بی‌جا، طلب زیارت با معرفت و بخشش گناهان از مراقباتی است که می توان در این سفر معنوی به آن اهتمان داشت.

آیت‌الله جاودان با اشاره به اینکه بخشش گناهان شخصیت و ماهیت انسان را تغییر می‌دهد، عنوان کرد: اگر شخصیت انسان براثر آمرزش گناهان تغییر کند دیگر در آینده مرتکب گناه نمی‌شود بنابراین زائران حسینی نیت کنند تا با زیارت امام حسین(ع) شخصیت آنان متحول شود و این نیت نیاز به خلوص دارد.

کد خبر 665171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha