تصدیق بدحجابی شریک شدن در گناه بدحجابان است

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر کسی عمل قومی را تصدیق و یا تایید کند در ثواب و یا گناه آن عمل شریک خواهد بود، گفت: تصدیق بدحجابی شریک شدن در گناه بدحجابان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مصطفی جان‌نثاری استاد حوزه علمیه، جمعه شب به مناسبت دهه سوم ماه محرم صفر در آستان مقدس حضرت عبدالعشیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: هر کس که عمل قومی را تصدیق و یا تایید کند در ثواب و یا گناه آن عمل شریک خواهد بود.

وی افزود: انسان اگر موفق به انجام عمل خیری نشد ولی در دل آن فعل نیکو را تصدیق کرد خداوند او را نیز در اجر آن ثواب شریک می‌کند برای مثال امسال بسیاری از مردم نتوانستند در همایش با شکوه اربعین شرکت کنند ولی در دل آرزوی رفتن به این سفر نورانی را داشتند  برای همین خداوند پاداش زیارت اربعین را به آنان عطا می‌کند.

حجت الاسلام جان نثاری با تاکید بر اینکه انسان نباید ظلم و ستمی را تصدیق کند، ابراز کرد: تحسین ظلم عین انجام خود ظلم است. در دادگاه الهی نیت و قصد نیز محاسبه می‌شود بنابراین اگر انسان آرزوی یاری رساندن امام حسین(ع) را در روز عاشورا داشته باشد گویی در روز عاشورا برای امام حسین(ع) شمشیر زده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جریان خیر و شر یک بعدش همراهی و تحسین است، اظهار داشت: امروز کسانی که بدحجابی و بی عفتی را تایید می‌کنند هر چند خودشان با حجاب و عفیف باشند اما در گناه بدحجابان شریک هستند.

وی ادامه داد: گاهی برخی افراد با گرفتن پول و رشوه تن به شهادت دروغ می‌دهند چنین افرادی نه تنها گناه رشوه و شهادت دروغ در پرونده آنان ثبت می‌شود بلکه در گناه کسانی که این حق را ضایع کردند نیز شریک خواهد بود. امروز برخی با اختلاس مال مردم را می‌خورند و بعض دیگر با ماله کشی به توجیه عمل آنان می‌پردازند و بیان می‌کنند چرا برادر ما را دستگیر کردید.

حجت الاسلام جان نثاری در ادامه با استناد به آیات الهی، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: هرگز پشتیبان مجرم نباشید؛ اگر کسی جرم کرد ما نباید از خطای او پشتیبانی کنیم تا گناه آن خطا در پرونده ما ثبت نشود.

 

کد خبر 668437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha