بیماری گناه و فساد، به دیگران سرایت می کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان خوانسار گفت: اهل تقوا، انسان را به سوی اصلاح گری پیش می برند و انسان خود گزینشگر همنشین خودش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان اصفهان، نشست اخلاقی- تربیتی در حوزه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) شهرستان خوانسار با حضور امام جمعه شهرستان خوانسار حجت الاسلام و المسلمین خواجه کریمی برگزار شد. 


امام جمعه شهرستان خوانسار گفت: عمده وظایف طلبگی دو رکن علم آموزی و تربیت است که رکن دوم آن یعنی تربیت کار بسیار سختی است، زیرا در تربیت ابتدا باید عادات ناپسند ریشه کن شود سپس آداب صحیح و حسن جای آن گذاشته شود که به این می گویند اصلاح می گویند.

 

وی ضمن بیان اینکه هدف امام حسین (ع) از قیام اصلاح بود "إنّما خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی" افزود: متخصص ترین شخص در اصلاح و تربیت فرد خود اوست. 

وی ابراز داشت: بیماری های جسمی همچون سرطان به نحوی است که تاثیری در افراد پیرامون شخص ندارد، درحالی که بیماری گناه و فساد به دیگران نیز سرایت می کند و ابزار انتقال گناه در انسان ها بسیار فراوان است.


وی گفت:  شیطان همواره مانع از اصلاح می شود به شکلی که بدی ها را زیبا جلوه می دهد تا شخص گمان کند خوب است و در صدد اصلاح آن نباشد.

 

حجت الاسلام  خواجه  کریمی اظهار داشت:  یکی از راه های اصلاح که در تزکیه اهمیت بالایی دارد کیفیت گزینش دوست است و خداوند در سوره اسرا می فرمایند "الأخلاء بعضهم لبعضٍ عدو الا المتقین" یعنی یکی از ویژگی های دوست این است که اهل تقوا باشد، زیرا اهل تقوا انسان را به سوی اصلاح گری پیش می برند، اهل امر به معروف و نهی از منکرند و به خوبی ما اضافه می کنند نه اینکه از خوبی های ما بکاهند.

 

کد خبر 662919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha