ناامیدی، اولین ابزار شیطان برای آلوده شدن به گناه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان خوانسار گفت: خداوند متعال با توبه پذیری خود، بزرگترین لطف را در حق بندگانش کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نشست اخلاقی- تربیتی در حوزه علمیه خواهران کریمه اهل بیت سلام الله علیها شهرستان خوانسار با حضور حجت الاسلام خواجه کریمی امام جمعه این شهرستان برگزار شد.


امام جمعه خوانسار در این نشست گفت: ارتکاب گناه و انباشته شدن آن حالتی در انسان ایجاد می کند که فرد فکر می کند توبه و مغفرت برای او مفهومی ندارد و خداوند هیچ وقت او را نمی بخشد. 


وی ضمن قرائت آیه 125 سوره آل عمران، گفت: در این آیه چهار رکن توبه ذکر شده است، پشیمانی از گناه، استغفار زبانی، عمل خالصانه انجام دادن و اراده براین که دیگر به کارهای قبلی برنگردد.


حجت الاسلام خواجه کریمی گفت: وقتی شخص تصمیم می گیرد توبه کند، شیطان شروع می کند به وسوسه کردن و تلقین این که خداوند تو را نمی بخشد، گناهان تو خیلی زیاد است و توبه اثر ندارد و با چنین وسوسه هایی بنده را از رحمت خداوند نا امید می کند و این در حالی است که خداوند در آیات بسیاری از قرآن کریم وعده پذیرش توبه را داده است.


وی در ادامه افزود: اولین وسوسه شیطان ایجاد ناامیدی است که ناامیدی پشیمانی از گناه را از انسان می گیرد و باعث می شود انسان اصلا وارد توبه نشود، غافل از این که تا لحظه ورود ملک الموت بخشیدن شامل حال انسان می شود حتی اگر فرعون باشد.

 

کد خبر 668037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha