آیت الله ملک حسینی از علمای برجسته و افتخار جهان اسلام بود

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حضرت آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی از علمای برجسته ای است که افتخار جهان اسلام محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین کنگره ملی بزگداشت آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه)، نماینده فقید ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز با حضور مسئولان کشوری، استان های جنوب کشور، اساتید حوزه های علمیه، مسئولان استانی و شهرستانی در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج آغاز شد.

 

علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این کنگره ملی، گفت: عالمانی که افتخار جهان اسلام بودند و در صدر آنها معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) بود که با اندیشه و تفکر دینی خود به جهانیان نشان داد که جهان تشیع از وضعت بالایی برای مکتب سازی، جامعه سازی و تحول سازی برخوردار است.

 

احمدی با بیان اینکه نگاه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه باعث شد که ملت ایران شکوه استقلال و سربلندی خود را احساس کنند، اظهار داشت: در مکتب امام (رحمه الله تعالی علیه) و مکتب بزرگانی چون آیت الله بروجردی شاهد هستیم که فرزندانی به عرصه علم و ادب پا گذاشته اند که راه، مشی و شخصیت آنها همان شخصیتی بود که امام راحل و بزرگوارمان داشت.

 

وی تصریح کرد: افتخار می کنیم که استانمان در بین همراهان و بزرگان دین تشیع شخصیتی بی بدیل مانند حضرت آیت الله ملک حسینی داشت و این کنگره ملی، کنگره بزرگداشت این عالم مجاهد است که تاریخ زندگی او نشان می دهد که هیچ گاه محرومیت ها و محدودیت ها باعث نشد که فروغ تابناک علمی ایشان درخشان نشود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بنده در فرصت محدودی که پیدا کردم و گذری به زندگی این عالم مجاهد داشتم به خوبی دریافتم ایشان شخصیت بزرگی برای جنوب کشور، این استان و برای فرزندان حوزه زاگرس بودند.

 

وی اضافه کرد: ایشان نه تنها در عرصه علمی با بهره گیری از محضر اساتید بزرگی چون آیت الله بروجردی و امام راحل (رحمه الله تعالی علیه) و دیگر بزرگان حوزه درس، علم و عالمیت را فرا گرفتند، از وجود بی بدیل ایشان بسیاری از شاگردان ایشان در شیراز، قم و یاسوج و سایر بلاد بهرمند شدند.

 

احمدی ابراز داشت: ایشان در تعامل با مردم در حوزه سیاست و در حوزه فرهنگ، روحانی و عالم متدینی بودند که نقش بی بدیل داشتند


احمدی گفت: ایشان نه تنها در سیاست بلکه در کنار امام بودن را آموختند که چطور باید برای تداوم راه امام (رحمه الله تعالی علیه) و انقلاب اسلامی مردم داری کرد و با مردم بود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام در حمایت از جبهه های جنگ، ایشان در تمام مناطق استان در بسیج مردم و اعزام به جبهه ها در کنار رزمندگان اسلام بود.

 

وی یادآور شد: آیت الله در جبهه ها حضور پیدا می کرد و فرزندان امام راحل (رحمه الله تعالی علیه) را در نبرد سنگین با نظام سلطه تنها نگذاشت تا پیروزی و افتخار برای نظام به ارمغان آورد.

 

احمدی تصریح کرد: بسیاری هستند خود را صرفا به وجوه علمی و سیاسی محدود می کنند، آیت الله ملک حسینی (رحمه الله تعالی علیه) در بین مردم بود و دغدغه دار مردم و فقرا بود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آنچه من خواندم و شنیدم بسیاری از جاهای صعب العبور که بعضا مسئولین ما حضور پیدا نکردند، ایشان در بین عشایر بود به مناطق دور دست می رفت و دغدغه مردم را می شنید.

 

احمدی گفت: ایشان در وجوه مختلف از جمله علمی، بعد سیاسی و اجتماعی و به خصوص ابعاد فرهنگی خدمات شایانی به ملت بزرگ ایران به خصوص مردم این استان داشت.

 

وی تصریح کرد: ما باید شکرگذار خدای متعال باشیم که در این برهه از تاریخ کشورمان شاهد ظهور، بروز و درخشش شخصیت عالم دینی و برجسته ای بودیم که در حوزه های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عزت و افتخار برای کشور و استان به ارمغان آورد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مجموعه دست اندکاران برگزاری این کنگره ملی به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و همه کسانی که در این کنگره شرکت کردند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 665262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha