تئاتر در توسعه شهر تبریز نقش موثری داشته است

خبرگزاری شبستان: عضو هیات مدیره‌ی انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی با حضور در غرفه‌ی خبرگزاری شبستان در نمایشگاه مطبوعات به بهانه‌ کتاب «یک صد سال تئاتر تبریز» از پیشینه‌ی تئاتر این شهر گفت.

رامین راستی؛ با حضور در غرفه‌ی خبرگزاری شبستان درباره‌ی کتاب «یک‌صد سال تئاتر تبریز» که به تازگی منتشر شده است، به خبرنگار تئاتر شبستان گفت: پیشینه‌ی هنر نمایش در تبریز به بیش از صد سال قبل بر می‌گردد که اولین تئاتر به معنای امروزی آن، روی صحنه رفت.

 

وی با اشاره به فرهنگ غنی آذربایجان شرقی، یادآور شد: هنر نمایش در طی تاریخ برای مردم تبریز اهمیت داشته و در زمانی که خیلی از شهرهای ایران، با تئاتر آشنا نبودند؛ میزبان نمایش هایی از نویسندگان نامدار تئاتر جهان، مثل ویلیام شکسپیر و مولیر بوده‌اند. این نشانه‌ای از فرهنگ مردم تبریز و پیش رو بودن آن ها در استقبال از هنر نمایش است.

 

عضو هیات مدیره‌ی انجمن هنرهای نمایشی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تئاتر نقش بی بدیلی در توسعه یافتگی و زیر ساخت های شهر تبریز داشته است، گفت: تئاتر همواره جریان ساز بوده و در مسائل فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی ایفای نقش کرده است.

 

مشروح این گفت و گو متعاقبا منتشر می شود.

کد خبر 665671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha