دیدار مشاور عالی معاون وزیر ارشاد با امام جمعه اسکو

خبرگزاری شبستان: مشاور عالی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام موسوی اصل، مشاور عالی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با امام جمعه و فرماندار شهرستان اسکو دیدار و ضمن بررسی مسائل و مشکلات فرهنگی این منطقه بر ضرورت پیگیری حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی شهر جدید سهند و اسکو تأکید کرد.
وی با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی مردمی‌ترین و در عین حال دولتی‌ترین نهاد کشور است، اظهار داشت: امام جمعه هر شهرستان به عنوان شخصیت مردمی در راس این نهاد قرار دارد و فرماندار به عنوان عالی‌ترین نماینده‌ دولت نیز نایب‌رئیسی این شورا را بر عهده گرفته است، امر خطیر سیاست‌گذاری فرهنگی در هر شهر بر عهده‌ شوراست.
موسوی اصل با تأکید بر این‌که نقش مصوبات شورای فرهنگ عمومی در عرصه مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، گفت: قرارگیری شهر جدید سهند در جوار شهرستان بافرهنگ اسکو با مسائل و مشکلاتی همراه بوده است که البته باید در نظر داشت اغلب شهرهای جدیدی که طی سال‌های اخیر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، با مسائل و معضلات مختلفی مواجه هستند.
همچنین حجت‌الاسلام مرادپور، امام جمعه شهرستان اسکو در سخنانی با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی از عبارت "آتش به اختیار" در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب استفاده کرده‌اند، اظهار داشت: گاه مسؤولان از ترس به خطر افتادن موقعیت، مقام و پست خود، جرات کار فرهنگی را ندارند. 
وی با بیان این‌که امروز شاهد کشتار فرهنگی در کشور هستیم، گفت: تضاد فرهنگی یکی از مشکلات عمده در این حوزه است، امروز نیازمند تدوین پیوست فرهنگی در تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی هستیم.
بنابر این گزارش، محمدزاده، فرماندار شهرستان اسکو نیز در سخنانی با بیان این‌‎که شورای فرهنگ عمومی اسکو با تدوین سند جامع گردشگری به دنبال احیای جایگاه حقیقی این شهر فرهنگی در منطقه شمال غرب است، اظهار داشت: روستاهای تاریخی کندوان و عنصرود از مراکز عمده‌ی بازدید گردشگران اسکو است.
وی با بیان این‌که گردشگران سفیران فرهنگی خوبی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان هستند، گفت: توسعه صنعت گردشگری موجب رونق اقتصادی شهرستان شده و امروز که در آستانه‌ رویداد بین المللی تبریز 2018 هستیم، اعتقاد داریم که بایستی سهم مهم در این عرصه ایفا کنیم.
همچنین محمدعلی قلی‌زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی به ارایه گزارشی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و وضعیت فرهنگی شهرستان پرداخت و با تأکید بر این‌که شورای فرهنگ عمومی اسکو عالی‌ترین نهاد سیاست‌گذاری فرهنگی در شهرستان محسوب می شود، گفت: تعامل حداکثری میان نهادهای فرهنگی شهر وجود دارد.

 

کد خبر 667189

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha