گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل با شعار « پدافند غیر عامل، حصول اطمینان برای کشور»

خبرگزاری شبستان: مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد با اشاره به برنامه های هفته پدافند غیر عامل گفت: برنامه های هفته پدافند غیر عامل با شعار « پدافند غیر عامل، حصول اطمینان برای کشور» در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد صادق طهماسبی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد امروز (7 آبان) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به هفته پدافند غیر عامل گفت: امروز آموزش امری اساسی در پدافند غیر عامل دارد که خبرنگاران نقش اساسی در این زمینه دارند.

 

وی افزود: با توجه به نوع تهدیدات امروز که پیشرفته و جدید است و همزمان با رشد و علم فناوری تهدیدات دشمنان نیز رشد داشته است که جنس این تهدیدات از دهه های اول انقلاب متفاوت است به نوعی آموزش مقوله ای مهم و اساسی است.

 

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد خاطرنشان کرد: با توجه به غنای فرهنگی و اجتماعی و عزمی که در جمهوری اسلامی وجود دارد دشمنان ما ناکام خواهند ماند و در دفاع غیر عامل که صلح جویانه است روز به روز در کشور گسترش پیدا می کند.

 

طهماسبی تصریح کرد: در استان یزد با توجه به نگرش بین مردم و مسئولان استان هم افزایی خوبی وجود داشته است که در تهدیدات مختلف از جمله زیستی کارگروه های مختلف انجام شد و اقدامات لازم در زمان مناسب صورت گرفت.

 

وی گفت: از جمله این اقدامات5 کانون آنفولانزای مهار شد که استان یزد در کشور از خسارت کمتری برخوردار شد و هیچ واحد صنعتی درگیر این بیماری نشد.

 

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد بیان کرد: در این راستا 8 کارگروه تشکیل شد که  راه شهرسازی، امنیت، بهداشت، انرژی از جمله این کارگروه ها بود که در آنها معیشت مردم و جان مردم به عنوان اولویت های ما قرار گرفت.

 

طهماسبی خاطرنشان کرد: قرارگاه چدافند زیستی از فعالترین قرارگاه ها بود که در زمینه مهار تهدیدات زیستی و مسمومیت غذایی دانشجویان از جمله این اقدامات بود و مراکز تجمعی نیز به عنوان اولویت این قرارگاه قرار گرفت.

 

وی گفت: بیش از 10 شورای پدافند در استان تشکیل شد و مباحث آموزشی در زمینه بیوتروریسم در اولویت کاری آنها قرار گرفت و الان نیز در حین انجام این برنامه است.

 

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد بیان کرد: تهدیدات زیستی با توجه به طبع زندگی و روش های زندگی و صنعتی شدن شهرها به عنوان اولویت ما در استان یزد است و به نوعی شناسایی و رفع آن به عنوان امری اساسی برای ما قرار گرفته است.

 

طهماسبی خاطرنشان کرد: متاسفانه با رصد و پایشی که در استان مشخص شد که با گرم شدن هوا، تب کیمه کنگو در استان داشتیم که دلیل آن نیز حشره وارداتی بوده است که متاسفانه در اکو سیستم نواحی گرم وارد شده و به صورت میهمان ناخوانده بومی شده است که هنوز ریشه کن نشده است ولی باید با آموزش ها و پدافند غیر عامل در مقابل آن ایستادگی کرد.

 

وی گفت: آموزش از دوران ابتدایی بسیار مهم است که در این زمینه جلساتی در آموزش و پرورش داشته ایم و اقدامات اولیه برای محتوای آموزشی صورت گرفته است و برگزاری دوره آموزشی اولیا و مربیان، پیک های نوروزی و ایجاد مرکز ملی مهارت آموزی از جمله این اقدامات بوده است.

 

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری یزد بیان کرد: با توجه به این که شرح وظایف هر سازمانو نهاد ایجاد چارت پدافند است، ما اقداماتی در این زمینه داشته ایم که رزمایش های دوره ای، ایجاد کارگروه های مختلف از جمله این اقدامات بوده است.

 

طهماسبی خاطرنشان کرد: کارگروه فرهنگی، آموزشی واجتماعی داریم که با توجه به نیاز امروز جامعه به معنویت و عرفان، ما آن را به عنوان فرصتی میدانیم که یزد را به عنوان شهری جهانی همراه با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی معرفی کنیم و امیدواریم فرارگاه دفاعی فرهنگی را ایجاد کنیم.

 

وی گفت: شعار امسال ما « پدافند غیر عامل حصول اطمینان برای کشور» است و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، رزمایش های مختلف ستادی و استانی، رزمایش پدافند غیر عامل در یکی از کارخانجات مهم استان از جمله این برنامه ها است.

کد خبر 665754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha