حادثه مسجد سوهانک تهران از زبان امام جماعت این مسجد

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد سوهانک با بیان اینکه مردم از وقوع این حادثه حیرت زده شدند، گفت: وقوع چنین حوادثی برای یک مسجد؛ اعجاب‌آور است.

حجت‌الاسلام محمدرضا اخروی، امام جماعت مسجد سوهانک با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به حادثه دیروز این مسجد گفت: برای اقامه نماز صبح به مسجد سوهانک مراجعه کردیم با صحنه اعجاب آوری مواجه شدیم.

 

وی بیان کرد: این افراد تعدادی قفل و زنجیرهای ضد برش به درب مسجد سوهانک زده بودند مضافا بر اینکه قسمت بالای در را کاملا با سیم خاردار پوشانده بودند که کاملا شبیه منطقه و پادگان نظامی شده بود.

 

حجت الاسلام اخروی تصریح کرد: خوشبختانه نمازگزاران مسجد ما هم که تعدادشان کم نیست، تجمع کردند و بسیار متحیر بودند که این چه اتفاقی است که رخ داده است، وقتی من رسیدم گفتم طبق معمول نمازمان را می خوانیم؛ سپس هر کسی هر چیزی که داشت از عبا و زیرانداز پهن کردیم و نماز ظهر را بیرون از مسجد به جا آوردیم.

 

امام جماعت مسجد سوهانک تصریح کرد: بسیاری از مسجدی‌های این محله از این اتفاق مطلع شدند، امکانات و تجهیزات بیشتری آوردند البته برخی می خواستند تجمع کنند که بنده مانع شدم، گفتم با این اقدام باعث ایجاد تنش می شوید.

 

حجت الاسلام اخروی با بیان اینکه درب مسجد همچنان بسته است، افزود: ولی جمعیت رو به افزایش است و ما نیز نماز را در پارکینگ بزرگی که در مقابل مسجد قرار دارد، برگزار می‌کنیم.

 

امام جماعت مسجد سوهانک با بیان اینکه مردم از وقوع این حادثه حیرت زده شدند، اظهار کرد: وقوع چنین اتفاقی آن هم برای یک مسجد اعجاب آور است.

 

وی با بیان اینکه طبق شنیده ها مشکل کمیته امداد با امام جماعت مسجد سوهانک یعنی بنده است، افزود: اگر هم آنها با من مشکل دارند راهش بستن درب مسجد نیست، آنها می بایست در مورد مسئله مورد نظر خودشان با بنده مذاکره می کردند یا از طریق امور مساجد مشکل را پیگیری می کردند ولی کاری کردند که به گمانم ناشیانه ترین کار می باشد.

 

وی اظهار کرد: آنها با زنجیر زدن و سیم خاردار زدن به درب مسجد اینگونه القا کردند انگار خدای ناکرده درب مرکز فساد را به زنجیر بستند.

 

حجت الاسلام اخروی درپاسخ به این سوال که آیا تاکنون از کمیته امداد با شما صحبت کرده اند یا خیر؛ خاطرنشان کرد: متاسفانه تا این لحظه نه کسی با من تماس گرفته و نه صحبتی کرده است.

 

حجت الاسلام اخروی با بیان اینکه هرچه سوال می کنیم و علت کارشان را جویا می شویم پاسخی دریافت نمی کنیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه بنده 16 سال به عنوان مشاور مذهبی کمیته امداد مشغول به فعالیت بودم و نماز را هم همزمان اقامه می‌کردیم از وقوع این حادثه حیرت‌زده شدیم.

 

کد خبر 666144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha